یک مقام روس ادعای استفاده نظامی ارتش روسیه از سایت هسته‌ای در اوکراین را رد کرد.

نمایندگی دیپلماتیک فدراسیون روسیه در سازمان ملل تغییر کاربری یک سایت هسته‌ای در اوکراین به منظور استفاده نظامی ارتش روسیه را رد کرد.

وبگاه تله‌تریدر در گزارشی نوشت: «نمایندگی دیپلماتیک فدراسیون روسیه در سازمان ملل تبدیل بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به پایگاه نظامی را تکذیب کرد.»

همچنین یک مقام روس گفت: «تعدادی از نیرو‌های روسیه همچنان به دلایل امنیتی در این پایگاه هستند، اما این ادعای آمریکا که روسیه از این پایگاه به عنوان مآمن در مقابل حملات اوکراین استفاده می‌کند را رد می‌کنیم.»

پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شده بود روسیه از نیروگاه زاپروژیای اوکراین استفاده می‌کند و مسئولیت استفاده نظامی از آن را هم بر عهده نمی‌گیرد.

این در حالیست که مدتی است که فشار بر آنتونی بلینکن، در داخل و خارج کشور، افزایش چشمگیری داشته تا روسیه را در لیست کشور‌هایی قرار دهد که حامی تروریسم هستند. تا به امروز کشورهایی، چون کره شمالی، سوریه، کوبا و ایران در این لیست قرار گرفته‌اند.

اما به نظر می‌رسد آنتونی بلینکن و مقامات اجرایی آمریکا از بیم از دست دادن بازار‌های تجاری روسیه و مخدوش شدن روابط دیپلماتیک علی رغم فشار‌های زیاد فعلاً در برابر این درخواست مقاومت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار