یک نشریه انگلیسی اعلام کرد که دولت‌های اروپایی تلاش‌ها را برای محدود کردن تجارت نفت روسیه کاهش داده‌اند.

نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که کشور‌های اروپایی در بحبوحه افزایش تورم و قیمت نفت روسیه، تصمیم گرفتند تا محدود کردن تجارت نفت با مسکو را کاهش دهند.

پیش‌تر در ماه مه مقام‌های اروپایی و آمریکایی به این نشریه گفته بودند که انگلیس موافقت کرده تا با اتحادیه اروپا برای هماهنگی ممنوعیت بیمه محموله‌های نفتی روسیه همکاری کند.

اما اکنون اتحادیه اروپا بخشی از تحریم‌های خود را اصلاح کرده است تا به شرکت‌های اروپایی اجازه دهد با برخی از نهاد‌های دولتی روسیه برای انتقال نفت به کشور‌های خارج از اتحادیه معامله کنند.

یک مقام کمیسیون اروپا هم به این نشریه گفت: «شرکت‌های اروپایی دیگر برای خرید یا حمل‌ونقل نفت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشور‌های ثالث، از پرداخت پول به برخی شرکت‌های روسی منع نخواهند شد.»

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات برای «جلوگیری از هرگونه پیامد منفی بالقوه برای امنیت غذایی و انرژی در سراسر جهان» اتخاذ شده است.

روز گذشته نیز این نشریه در گزارشی نوشت: «احتمال دارد یکپارچگی اتحادیه اروپا برای ایستادگی در مقابل روسیه به دلیل حمله به اوکراین از بین برود.»

سه‌شنبه هفته گذشته کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با مقررات اضطراری برای محدود کردن استفاده از گاز روسیه موافقت کردند و ریاست‌جمهوری چک در توییتی نوشت: «وزرای انرژی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به یک توافق سیاسی در مورد کاهش تقاضای گاز قبل از زمستان آینده دست یافتند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار