فرماندار شیراز گفت: پست‌ها و جایگاه‌ها اموال شخصی نیست و باید خارج از بگومگو‌ها در فضای رسانه‌ای و مجازی باید تقوا را مبنای کار قرار داده و به مباحث حاشیه‌ای اهمیت نداده و حواسمان به خودمان باشد.

لطف‌الله شبیانی در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه این نهاد برای سال دوم، گفت: پست‌ها و جایگاه‌ها امانتی الهی و موقت است که باید به درستی از آن نگهداری کنیم. اگر از این امانت به درستی استفاده نشود، مسئولیت شرعی و اخروی خواهیم داشت.

شیبانی با تاکید بر اینکه پست‌ها و جایگاه‌ها اموال شخصی نیست، گفت: در این روند باید خارج از بگومگو‌ها در فضای رسانه‌ای و مجازی باید تقوا را مبنای کار قرار داده و به مباحث حاشیه‌ای اهمیت نداده و حواسمان به خودمان باشد.

فرماندار شیراز با تاکید بر اینکه در راستای منافع شهر از هر گونه فعالیتی حمایت می‌کنیم، گفت: فرمانداری آماده هرگونه همکاری و همراهی در راستای خدمت بیشتر به مردم بوده و تلاش دارد در کنار دیگر دستگاه‌ها قدم‌های موثری را بردارد.

شیبانی در بخش دیگری از سخنان خود از اعتیاد و رها بودن معتادین متجاهر در سطح شهر به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌ها شهر شیراز یاد و اضافه کرد: باید برای تعیین تکلیف این معضل مهم هرچه سریعتر چاره اندیشی شده و همه در کنار هم این موضوع را مدیریت کنند و تلاش شود تا این معضل بزرگ از چهره و منظر شهر شیراز پاک شود.

مهدی طاهری به عنوان رئیس شورا و همرزم شهید اسکندری در نطقی کوتاه  گفت: بیش از یک سال از عمر شورای ششم گذشته است و این فرصت دیگر پیش نمی‌آید که اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بتوانند خدمت‌رسانی کنند.

او گفت: موفقیت آن نیست که اعضای شورا و شهرداری به خود امتیاز دهند بلکه موفقیت زمانی حاصل می‌شود که مردم به اعضای شورای شهر شیراز نمره قابل قبولی بدهند، مردم سرمایه‌های شهر و شیراز متعلق به مردم است از این رو از مردم عذرخواهی می‌کنم اگر طی یک سال گذشته آنگونه که انتظار داشتن شیراز توسعه پیدا نکرد.

طاهری گفت: در تلاش هستیم تا به گونه‌ای در شورای اسلامی شهر شیراز رفتار کنیم که این شهر در تراز مردم شهر شیراز باشد.

او در پایان این نطق دلنوشته‌ای نیز خطاب به سیدالشهدای مقاومت فارس، سردار شهید اسکندری قرائت کرد.

هیئات مذهبی نیاز به پشتیبانی‌های اداری، تدارکاتی و انتظامی مسئولان دارند

در ادامه این جلسه شورای شهر رضا محمدیان گفت: هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر، مجالس عزاداری را برگزار و امور مربوط به آن را پیگیری می‌کنند و در مقابل مردم نیز پس از یکی دوسال کرونا در این مراسم شرکت و حسن استفاده می‌کنند.

او گفت: هیئات مذهبی در عمل خود مردم هستند،  معمولاً مجموعه هیئات مذهبی نیازی به کمک و مساعدت مالی دستگاه‌های دولتی ندارند، اما به پشتیبانی‌های اداری، تدارکاتی، انتظامی و ... نیاز دارند.

این عضو شورا ابراز گلایه کرد: در شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام و استان فارس که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید در قله باشد، شایسته نیست مدیری داشته باشد که مخالف کار هیئت، هیئتی و ... باشد و کارشکنی کند. تقاضای من این است که به این موارد تذکر داده و برخورد شود.

محمدیان با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی افتخارش به نام امام حسین علیه السلام و این مملکت متعلق به امام حسین است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف دولتی در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با شهرداری در برگزاری مراسم و سیاه‌پوش کردن شهر همکاری کنند چرا که در شأن شهر شیراز نیست که پس از گذشت دو روز از ماه محرم، فضای شهری هنوز مهیای برگزاری عزای امام حسین علیه السلام نیست.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با اشاره به بازگشت پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری گفت: شهید اسکندری عاشورایی به شهادت رسید و اکنون در ایام عاشورا پیکرش به وطن باز می‌گردد و در روز عاشورا تشییع می‌شود که مطمئنا مردم شهر شیراز با حضور پرشور در این مراسم یاد این اسطوره خود را گرامی می‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.