براساس اعلام مقامات یمنی، ائتلاف متجاوز سعودی ۲۳ هزار بار توافق آتش بس را نقض کرده است.

صنعا نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی را به ارتکاب بیش از ۲۳ هزار مورد نقض نظامی و امنیتی آتش بس از دوم ماه آوریل گذشته تاکنون متهم کرد. این در حالی است که تنها دو روز به پایان مهلت آتش بسی باقی مانده است که برای نخستین بار روز دوم ژوئن گذشته به مدت دو ماه تمدید شد.

آتش بس در یمن به علت بیش از ۲۳ هزار مورد نقض نظامی و امنیتی آن توسط ائتلاف سعودی به شدت متزلزل شده و صنعا این موارد نقض آتش بس را از اوایل ماه آوریل گذشته تا کنون به صورت مستند ثبت کرده است. آخرین نمونه نقض این آتش بس، بیش از ۲۰۰ مورد نقض در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

بر اثر نقض آتش، بیش از ۶۱ غیرنظامی یمنی شهید و ۴۰۸ نفر زخمی شده اند که بیشتر آن‌ها از اهالی صعده و سایرین ساکن صنعا، الحدیده، الجوف، تعز و الضالع هستند.

"حمید عاصم" عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی در این خصوص گفت: این تعداد نقض آتش بس بیانگر این است که طرف مقابل به ویژه انگلیس و آمریکا خواهان آتش بس نیستند بلکه فقط می‌خواهند ما تأسیسات نفتی سعودی - اماراتی را هدف قرار ندهیم، زیرا به نفت این دو کشور نیاز دارند.

بر اساس گزارش روزنامه "الثوره"، هزاران مورد نقض آتش بس تأثیری بر تداوم این آتش بس که آرامش نسبی را در مقایسه با جنگ هفت ساله محقق کرده، نداشته است. این در حالی است که ائتلاف سعودی به مهمترین بند‌های آتش بس پایبند نبوده است و پرواز‌ها به مقصد قاهره تعطیل بوده و در مسیر پرواز‌ها به امان نیز مانع تراشی صورت می‌گیرد و راهزنی علیه نفتکش‌ها و توقیف آن ادامه دارد و اهداف آتش بس در مسیر کاهش مشکلات انسانی دور زده می‌شود.

برچسب ها: جنگ یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
هفت حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید
1 - آمریکا جنایتکار
2 - انگلیس جنایتکار
3 - فرانسه جنایتکار
4 - عربستان سعودی جنایتکار
5 - امارات جنایتکار
6 - ترکیه جنایتکار
7 - اسرائیل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
از سال 2001 تاکنون هیچ مدرکی دال بر مبارزه آمریکا با تروریسم، القاعده و طالبان وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
زنان و دختران بی حجاب در کشورهای اروپایی وغیره از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن هر روز دفاع و حمایت می کنند، اما متاسفانه مسلمانان هم از سال 1394 تاکنون از تجاوز عربستان سعودی و متحدانش دفاع، حمایت و استقبال می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
متنتان را اصلاح کنید :
ائتلاف حرام زاده سعودی.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

از سال 2011 تاکنون هیچ مدرکی دال بر مبارزه آمریکا با تروریسم، القاعده و داعش وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل به همراه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار همان تروریسم بین المللی است.
1 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2001 تاکنون با حامیان اصلی تروریسم همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
2 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2001 تاکنون با حامیان اصلی القاعده همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
3 - متاسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی از سال 2011 تاکنون با حامیان اصلی داعش همه جانبه همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آخرین اخبار