فرمانده هوانیروز ارتش گفت : هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد.

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در راهبرد‌های کلان منطقه‌ای دنیا، گفت : امروز اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و حتی دنیا زبانزد است.

قربانی اضافه کرد: امروز نقش جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های نظامی آن در دکترین کشور‌ها یک نقش بی بدیل و تاثیرگذار است.

فرمانده هوانیروز ارتش با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی به پشتوانه اسلام به دست آمده، گفت: چون راهبرد ما از آموزه‌های دینی نشات می‌گیرد، لذا برای مقابله با دشمنان همه پای کار می‌آیند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی خود چه از سوی دشمنان و چه از سوی منافقین و گروه‌های معاند مورد تهدید قرار گرفت، اما با تکیه بر اسلام و آموزه‌های این دین آسمانی توانسته از تمامی تهدیدات و تحریم‌ها سربلند بیرون بیاید.

فرمانده هوانیروز ارتش اشاره‌ای هم به تهدیدات مرتب رژیم صهیونیستی داشت و گفت: رژیم صهیونیستی اگرچه مدام ما را تهدید می‌کند، اما جرات ندارد کوچکترین حرکتی علیه نظام ما بکند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به اندازه‌ای قدرتمند است که تحلیلگران نظامی اقرار کرده اند که علی رغم اینکه هزینه‌های زیادی برای ضربه زدن به آن از سوی دشمنان می‌شود، اما رهبر معظم انقلابی در یک سخنرانی همه این توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند و این‌ها همه به این دلیل است که مقام معظم رهبری بر مبنای اسلام وآاموزه‌های این دین آسمانی، کشور را اداره می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید قدرت بازدارندگی خود را حفظ کنیم، گفت: باید هر روز آمادگی رزمی، توان و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم.

وی از شهید صیاد شیرازی، حاج قاسم و دیگر شهدای بزرگ انقلاب به عنوان رویش‌های انقلاب یاد کرد و افزود: اگر امروز امثال شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم را نداریم، اما رویشی که از قِبَل این شهدا بدست آمده جوانانی هستند که روحیه شهادت طلبی و ایثارگری دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همچون همه انقلاب‌های بزرگ ریزش‌هایی داشته، گفت: افرادی را هم می‌توان از بین انقلابیون پیدا کرد که در نیمه راه از قطار انقلاب پیاده شده اند.

وی با اشاره به ماموریت‌های هوانیروز، گفت: امروز بعد از ۴۴ سال تحریم، هوانیروز قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را دارد که از متوسط جهانی نیز قدرت بیشتری داریم.

فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: توان و آمادگی رزمی بالگردی جمهوری اسلامی به حدی بالا است که توانسته به خوبی شعار ما می‌توانیم را عملیاتی کرده و در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه هوانیروز در حوزه بالگردی گام‌های بسیار بزرگی برداشته و حتی مجهز به سامانه‌های دید در شب شده، گفت: سامانه‌های دید در شب تنها منحصر به چند کشور در دنیا است و این که توانستیم با تکیه بر شعار ما می‌توانیم این صنعت را بومی‌سازی کنیم، کار بزرگی است.

قربانی ادامه داد: در حوزه تسلیح بالگرد‌ها نیز توانمند بوده و مجهز به به‌روزترین تسلیحات دنیا هستیم، به نحوی که قدرت تسلیحاتی ما بر مبنای موشک‌های دور بردزن، نقطه زن و هوشمند زن پایه ریزی شده است.

وی سپس از عملیات مرصاد به عنوان یک عملیات غرورآفرین یاد کرد و افزود: این عملیات برگ زرینی به افتخارات رزمندگان دفاع مقدس افزود و به منافقان و دشمنان اسلام و انقلاب درس عبرتی داد که هنوز هم اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود.

قربانی با بیان اینکه پیروزی افتخارآمیز در عملیات مرصاد طومار منافقین را در هم پیچید، گفت: شاید اگر عملیات مرصاد نبود، سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد.

قربانی با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: مردم این استان دین بزرگی بر گردن انقلاب و کشور دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.