سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز کرمانشاه به عراق، گفت : امنیت کامل در مرز‌های استان کرمانشاه برقرار است.

محمد پورهاشمی گفت: امنیت در مرز‌های استان کرمانشاه برقرار است و برای اربعین در مجموع حدود هفتاد جلسه در ستاد مرکزی اربعین در استان کرمانشاه و کمیته‌های مختلف برگزار شده و مقدمات این مناسک بزرگ تقریباً فراهم است.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استان کرمانشاه با بازگشایی مرز‌های استان کرمانشاه برای زائرین مردم سرمایه‌گذاری زیادی را انجام دادند و در نقطه صفر مرزی و شهر قصرشیرین و منطقه خسروی چندین هتل ساخته شده و مردم آماده برای پذیرش زائرین را دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از مرز خسروی تا اولین نقطه زیارتی در عراق ۱۹۰ کیلومتر فاصله است که هیچ مرزی در کشور این مزیت را ندارد.

پورهاشمی بیان کرد: در جلسه ستاد مرکزی اربعین استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های استاندار تاکید بر این بود که مسیر شهر‌ها به روی زائرین باز باشد و یک سری از مواکب در داخل شهر‌ها مستقر باشند برای زائرینی که برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند حتماً از درون شهر‌ها عبور کنند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی موظف است که غرفه‌های مربوط به صنایع دستی و سوغات استان کرمانشاه را در کنار مواکب قرار دهد که باعث چرخش اقتصادی و معرفی استان شود.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: تعداد پنج موکب در مرز منظریه برای خدمات رسانی غذا و اسکان‌های ضروری و موقت مستقر می‌شوند و از شهرداری درخواست ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای حرکت از خود مرز منظریه تا نزدیک به بغداد شده است.

وی با اشاره به اخذ روادید، بیان کرد: بر اساس توافق با کشور عراق لغو روادید انجام شده و نیازی به روادید برای ورود زوار اربعین به عراق نیست و، چون روادید وجود ندارد ثبت‌نام در سامانه سماح به منزله اخذ روادید تلقی می‌شود.

پورهاشمی ادامه داد: زائرین اربعین حسینی حتماً در سامانه سماح برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات رسانی درست در مرز ثبت‌نام کنند و تزریق ۲ دز واکسن بر اساس ثبت نام سامانه سماح کنترل می‌شود.

وی گفت: در بحث مسائل بهداشتی علاوه بر سازمان علوم پزشکی استان کرمانشاه برای استقرار دائم بیمارستان در مرز‌ها و پایانه‌ها سپاه و ارتش هم درمانگاه موقت مستقر می‌کنند و توزیع اقلام بهداشتی توسط مواکب بهداشتی که در مرز مستقر هستند انجام می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.