محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران ویژند گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال آن است که از استعدادهای حوزه فرهنگی و هنری به ویژه حوزه مد و لباس حمایتهای لازم را به عمل آورد که در نتیجه شرایط مناسبی برای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات فرهنگی با محوریت «پوشش عفیفانه» فراهم شود.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینکه در مراکز خرید شهرهای بزرگ، لباس مناسب برای بانوان به سختی یافت میشود، اتفاق ناخوشایندی به حساب میآید و برهمین اساس دبیرخانه کارگروه مد و لباس با اقدامات برنامه ریزی شده به دنبال آن است که بخشی از نیاز جامعه در حوزه پوشش عفیفانه را برطرف کند.
فضای مجازی تاثیر مهمی در چرخه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی دارد
اسماعیلی در ادامه با تاکید بر اهمیت عرضه محصولات پوشاک عفیفانه از طریق درگاههای فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه مردم امروزه از فضای مجازی و درگاهها برای خرید مایحتاج خود و پوشاک استفاده میکنند، اگر بتوانیم پوشاک عفیفانه ایرانی اسلامی را در این فضا معرفی کنیم قطعا تاثیرگذار است.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، این موضوع به دلیل قطع واسطهگری در کاهش قیمت نیز تأثیرگذار است. چرا که قیمتها در زنجیره واسطه گری بالاتر میروند و قطعا فضای مجازی تاثیر مهمی در چرخه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و عفیفانه به عموم مردم دارد.