دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درمورد اهداف برگزاری نمایشگاه ایران ویژند توضیحاتی داد.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه ایران ویژند، درخصوص اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: بخش غیر رقابتی مد و لباس ایران ویژند، زنجیره تأمین مد و لباس ایرانی اسلامی و اتصال میان تولیدکنندگان و طراحان و توزیع کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استان‌های ایران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور می‌گوید: ایران ویژند، هدایت گری تولیدکنندگان و حتی انجمن‌های مد و لباس استانی را انجام داده و آن‌ها را به سمت موضوعات روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ کردن در تجارت بازار سوق می‌دهد و علاوه بر این، ۱۰۰ شرکت کننده را شناسایی می‌کند و رابط میان شرکت کنندگان و توافق با کارخانه‌های نساجی و صادرکنندگان بزرگ است که همه این‌ها نشان می‌دهد ایران ویژند، بستری به منظور معرفی آثار و انجام مأموریت‌های جشنواره مد و لباس فجر در بازار، مردم و جامعه است.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اگر ظرفیت‌های طراحان درنظر گرفته شود و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی اسلامی، شاخص‌های فرهنگی را رعایت کنند، ولی محصولات به بازار نرسد، صرفاً ویترین داریم. اما آن چه که لباس مردم را تعیین می‌کند چهار راه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. زیرا آن‌ها بودند که مانتو جلو باز را در کشور رسمی و شایع کردند. بنابراین، از لحاظ فرهنگی، مقابله با این امر نامطلوب ممکن نیست مگر این که تولیدکنندگان ایرانی اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت‌های ویژه و با نوآوری و تعامل با یکدیگر، سهم بازارشان را افزایش دهند و اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و نمایشگاه‌های رایگان و یا مالیات باشیم.

امامی، با اشاره به مهم‌ترین هدف کارگروه گفت: ما وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاشمان را می‌کنیم و درواقع، مهم‌ترین کار این است که به صورت زیر ساختی، طرح‌های ایرانی اسلامی را نفوذ پذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کار گروه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار