مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون چند پارک گوگردی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی این محصول به بهره‌برداری رسیده‌اند که توسعه آن‌ها نیازمند مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مجید چگنی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در سومین همایش ملی فرآیند‌های گاز و پتروشیمی با محوریت توسعه محصولات گوگردی  گفت: روزانه ۲ میلیون تن گوگرد در کشور تولید می‌شود که حدود ۸۰ درصد آن‌ها بدون فرآوری صادر می‌شود، درحالیکه با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی امکان فرآوری حجمی زیادی از این محصولات وجود دارد.

او  افزود:  ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز و جلوگیری از خام‌فروشی، یکی از رویکرد‌های مهم در دولت سیزدهم است که در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران  متنوع‌سازی سبد محصولات شرکت گاز را از مهمترین راهبرد شرکت ملی گاز ایران دانست و ادامه داد: افزایش سطح بهره‌وری و ارتقا ظرفیت صنعت گاز و مدیریت و رصد مصرف و بهینه‌سازی انرژی در برنامه‌های تراز انرژی شرکت ملی گاز ایران است.

سومین همایش ملی فرآیند‌های گاز و پتروشیمی با محوریت توسعه محصولات گوگردی با مشارکت دانشگاه بجنورد، شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه فردوسی مشهد در مدت سه روز با برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.