معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر گفت: خدمات درمانی ویژه به توان‌خواهان استان بوشهر ارائه می‌شود.

مسعود ابراهیمی با گرامیداشت دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی اظهار داشت: در سال گذشته در شهر بوشهر ۶۰ نفر معلول و مددجو ویزیت و ۶۵۰ جلسه فیزیوتراپی برای درمان توانخواهان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در بخش خصوصی خرید خدمت توان پزشکی در یک سال گذشته ۱۵۰ نفر ویزیت و هزار و ۵۰۰ جلسه فیزیوتراپی برای درمان توانخواهان و مددجویان صورت گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: در بهزیستی استان بوشهر چهار فیزیوتراپ در بخش دولتی و ۱۰ فیزیوتراپ عضو کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در ۱۰ شهرستان استان مشغول به کار است.

ابراهیمی عنوان داشت: فیزیوتراپی بازوی توانمند تیم توانپزشکی در توانمندی افراد دارای معلولیت است و فیزیوتراپان در زمینه توان‌بخشی و توانمندی بیماران ضایعه نخاعی وسایر معلولیت‌های جسمی حرکتی نقش زیادی دارند و با مداخله به هنگام از زمین‌گیر شدن و ناتوانی کامل این عزیزان جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: فیزیو تراپی با ارائه تمرین‌های ورزشی، مانور‌های دستی، تجهیزات مکانیکی به تقویت عضلات و بهبود بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، و اسکلتی کمک کند. درواقع در این علم تلاش می‌شود تا با تکنیک‌هایی سلامتی جسمانی افراد را که براثر تصادف یا بیماری دچار نقصان شده است، درمان کند.

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.