رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران گفت: تکمیل ۶ طرح حوزه گردشگری این شهرستان که با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست ۴۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رحیم خردمند گفت: این طرح ها که در قالب مجتمع های پذیرایی و تفریحی در مناطق روستایی و شهری گچساران در دست ساخت هستند ۲۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او با اشاره به اینکه میزان پیشرفت فیزیکی کنونی طرح های مذکور با سهم آورده سرمایه گذاران محقق شده می گوید: نیاز است تا با تزریق اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای تکمیل و بهره برداری از آنان گامی اساسی برداشته شود.

به گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران با بیان اینکه ۶ طرح گردشگری بخش خصوصی این شهرستان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به کارگروه استانی معرفی شده اند می گوید: امید می رود تا با تصویب اعتبارات اثرگذار گامی گره گشا در خصوص اختصاص اعتبار به این طرح ها برداشته شود.

خردمند می گوید: در گچساران ۱۰ زیرساخت گردشگری شامل اردوگاه های تفریحی و رفاهی،مجتمع خدمات تفریحی و رفاهی،واحدهای پذیرایی بین راهی،سرویس های بهداشتی،بوم گردی.کمپ های اقامتی و باغات تفریحی وجود دارد.

او گفت: همچنین طرح دهکده گردشگری سد چم شیر قرار است از محل اعتبارات دولتی  احداث شود که این پروژه در مرحله انجام اقدام های مقدماتی برای شروع عملیات اجرایی است.

به گفته خردمند، انجام مراحل دریافت ماده ۲۳ برای اختصاص اعتبار ملی، اخذ مجوز انشعاب برق‌رسانی به محل اجرای دهکده گردشگری سد چم شیر از مهم‌ترین اقداماتی است که در ماه‌های اخیر با حمایت مسئولان استانی صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران می گوید: سکوبندی، آلاچیق، سنگ فرش، جاده سلامت، سوئیت های اقامتی و زیرساخت های ورزش های آبی از مهمترین بخش های پیش بینی شده در طرح دهکده گردشگری سد چم شیر گچساران است.

او گفت: اقدام برای ساخت دهکده گردشگری در نزدیکی سد چم شیر با توجه به پیش بینی ورزش های آبی هوای مطلوب این منطقه حداقل در سه فصل سال می تواند تکمیل کننده جذابیت های گردشگری این شهرستان باشد.

خردمند می گوید: رونق گردشگری در سواحل سد چم شیر افزون بر امکان ایجاد فرصت های شغلی مستقیم زمینه فروش سوغات محلی و صنایع دستی تولیدکنندگان بومی را فراهم می کند.

حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین از مهمترین جاذبه های گردشگری گچساران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.