اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی در مازندران برای صادرات به کشور روسیه مجوز دریافت کرد.

محمد حسن گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:بر اساس اعلام سیاست دامپزشکی فدرال روسیه، کارخانه کنسرو ماهی ویلو پروتئین پارس واقع در شهرک صنعتی سلمانشهر توانست مجوز لازم برای واردات به کشور روسیه را اخذ کند.

او افزود: به منظور توسعه استان در زمینه اشتغال و صادرات پایدار و افزایش ایمنی غذایی، ارتقاء صدور گواهی نامه‌های صادراتی IR در دستور کار اداره کل دامپزشکی مازندران قرار گرفت و با همکاری و مشاورت کارشناسان دامپزشکی مازندران این واحد تولیدی توانست در مرحله ابتدائی کد IR و سپس با ممیزی انجام شده، در دامپزشکی فدرال روسیه ثبت و مجوز صادراتی کنسرو ماهی به روسیه را اخذ کند.

گلپایگانی با بیان اینکه همه شرکت‌های متقاضی صادرات به کشورهای آسیای مرکزی فرآورده‌های با منشاء دامی (اعم از خام و پخته) می‌بایست توسط دامپزشکی کشور ممیزی و سپس در کشور مقصد ثبت شوند، گفت: ۵۱ شرکت ایرانی تولید و فرآوری خاویار، میگو و بسته بندی ماهی تاکنون در کشور روسیه ثبت شده اند.

او افزود: شرکت‌های تولیدی مستقر در مازندران تا کنون در زمینه لبنیات، خاویار، بسته بندی ماهی و کنسرو ماهی موفق به اخذ مجوز‌های لازم صادرات به روسیه و کشورهای آسیای مرکزی شده اند.

گلپایگانی گفت: ۶۴۰ تن لبنیات از ابتدای امسال تا پایان تیر به کشور روسیه و بیش از ۲۸۹۸۵ تن انواع فرآورده‌های لبنی به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که تمام این محصولات با نظارت‌های بهداشتی و ممیزی سازمان دامپزشکی کشور انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.