رییس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: برای راه اندازی دوباره سینما روباز آبیدر سنندج بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و فعالیت آن بزودی از سرگرفته می‌شود

علی اصغری گفت: سینما روباز آبیدر سنندج طی چند سال گذشته به علت اشکالات فنی و تجهیزات از کار افتاده بود.

رییس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: نبود تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دوباره این سیستم که بزرگترین سینما روباز در خاورمیانه است در داخل کشور از یک سو و موانع ناشی از تحریم‌ها از دلایل اصلی عدم راه اندازی دوباره این سینما بود.

او می گوید: پیگیری برای از سرگیری فعالیت سینما روباز از اواخر سال گذشته شروع و خوشبختانه بعد از تلاش چند ماه در آینده نزدیک شاهد از سرگیری فعالیت سینما روباز خواهیم بود.

اصغری گفت: سینما روباز با توجه به اینکه در درون کشور خدمات پس از فروش ندارد و دستگاه فعلی هم قدیمی و قیمت بالایی دارد تمام تلاش خود را برای بازسازی آن بکار گرفتیم.

او می گوید: راه اندازی دوباره سینما به صورتی که امکان هک آن وجود نداشته باشد از دیگر اولویت‌های ما بود،

رییس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج  گفت: لامپ تصویر این سینما سوخته بود که خوشبختانه توانستیم از آلمان وارد کنیم هم چنین ماده خنک کننده دستگاه نیز تهیه و در مجموع توانستیم مشکلات سینما روباز را حل و به زودی شاهد از سرگیری فعالیت آن باشیم.

احداث ۸ هکتار فضای سبز در دامنه آبیدر سنندج

شهردار سنندج گفت: توسعه «فضای سبز» ضرورتی انکارناپذیر است و با رشد جمعیت در دهه اخیر نیاز بیشتری به کاربری فضای سبز در شهر‌ها داریم.

سید انور رشیدی گفت: دسترسی عادلانه به فضا‌های سبز شهری و حفظ و نگهداری آن از  مولفه‌های مهم  توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است.

او می گوید: جوامع امروزی نیازمند توسعه‌ای هستند که نیاز‌های کنونی بشر را بدون مخاطره افکندن نیاز‌های نسل آینده، برآورده و در آن به محیط زیست و نسل‌های فردا نیز توجه شود.

به گفته شهردار سنندج، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار از جمله تاثیرات ایجاد و توسعه فضای سبز در شهرهاست.

رشیدی گفت: بر همین اساس توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفته و پروژه‌های مختلفی تعریف شده است.

او به توسعه فضای سبز در قالب طرح محله محور و اجرای پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ در نواحی منفصل شهری و... اشاره کرد و گفت: احداث ۸ هکتار فضای سبز در دامنه آبیدر  روبروی شهرک آبیدر احداث می‌شود.

شهردار سنندج گفت: مطالعات لازم در خصوص تامین آب، احداث پارکینگ و دسترسی آسان شهروندان به این پارک ۸ هکتاری انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.