آذرپندار گفت:ایجاد پاتوق‌های هنری فیلمسازان و اکران آثار برتر سینمای کوتاه از اولویت‌های انجمن سینمای جوانان در کشور است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران امروز در دیدار با رییس  حوزه هنری استان کردستان گفت:در نظر داریم با فروکش کردن این اپیدمی جهانی در زمینه احیای تولید آثار سینمایی گام برداریم.

مهدی آذرپندار با قدردانی  از تلاش‌های صورت گرفته حوزه هنری در بخش ایجاد زیر ساخت‌ها گفت: در دوره جدید به دنبال تقویت تعامل‌های صورت گرفته بین حوزه‌های هنری و دفاتر انجمن سینمای جوانان استان‌ها هستیم.

او می گوید: ایجاد پاتوق‌های هنری فیلمسازان و اکران آثار برتر سینمای کوتاه قدم اولی است تا ضمن آشنا کردن مخاطبین با فیلمسازان زمینه به تصویر کشیدن آثار هنرمندان را در سطح کشور به صورت هفتگی فراهم کنیم.

 سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ظرفیت حوزه هنریکردستان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این ظرفیت مهم با نگاه ارزنده مدیریتی که وجود دارد ما را به برگزاری شایسته جشنواره "ژیار" در استان امیدوار کرده است و به زودی با تعاملی که با بخش‌های مختلف داشته ایم این رویداد مهم سینمای کردی را سنندج برگزار خواهیم کرد.

آذرپندار گفت: تا مهرماه که جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را شاهد خواهیم بود برنامه هفتگی اکران فیلم‌های کوتاه در استان‌ها را با توافقی که با مراکز حوزه هنری استان‌ها داشته ایم در سینما‌های متعلق به حوزه هنری برگزار می‌کنیم و ان شاء ا... پس از پایان جشنواره این روند را ادامه خواهیم داد.

 رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هنری در بخش سینمایی بر تعامل و همکاری با دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج تأکید کرد.

امین مرادی گفت: کردستان قطب اصلی فیلم کوتاه کشور است و تعامل و همکاری حوزه هنری و انجمن می‌تواند در بخش تولید آثار بسیار مکثر واقع شود.

او تعامل را یک جاده دو طرفه  دانست و گفت: ثابت کرده ایم در بخش توسعه هنر و فرهنگ در استان همواره پیشقدم بوده ایم و بدون توجه به مطرح شدن عنوان به کمک دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و هنری آمده ایم.

مرادی حوزه هنری را خانه امید هنرمندان کردستانی عنوان کرد و گفت: ما کرامت هنرمندان را اولویت کاری خود می‌دانیم و هر امکانی که در اختیارمان بوده است را بدون قرار دادن هنرمند در پروسه‌های اداری و ... دراختیار هنرمند قرار داده ایم.

رییس حوزه هنری کردستان گفت: زیر ساخت‌های سینمایی استان کردستان بسیار خوب می باشدو در کنار ۱۳ سالن سینمایی در سنندج، بیجار و سقز مقدمات ساخت چندین سالن در شهر‌های دیگر را در دستور کار قرار داده ایم.

او می گوید: هنرمند دوست دارد حاصل تلاش خود را در معرض نمایش مردم قرار دهد و این امکان را در بخش‌های مختلف به ویژه سینما برای فیلمسازان کردستانی مهیا کرده ایم.

مرادی با قول مساعد در خصوص ایجاد هفتگی پاتوق فیلم کوتاه گفت: این آمادگی را داریم تا با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج با تنظیم راهکاری به صورت هفتگی فیلم‌های کوتاه هنرمندان فیلمساز کشور و استان را در سنندج به نمایش بگذاریم.

در این دیدار مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج و تعدادی از مدیران انجمن سینمای جوانان ایران نیز حضور داشتند راه‌های همکاری حوزه هنری و انجمن بررسی و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.