مدیرکل استاندارد کردستان از کشف و توقیف ۳۹۳ عدد فیلتر هوای خودروی غیر استاندارد با نام تجاری Pars Filter در استان خبر داد.

ژیلا یزدانی گفت: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره‌کل از سطح بازار استان  تعداد ۳۹۳ عدد فیلتر هوای خودروی غیر استاندارد با نام تجاری Pars Filter و کد ۱۰ رقمی ۶۶۴۸۳۳۷۹۴۵ کشف و ضبط شد.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در پیگیری‌های به عمل آمده محرز شد کُد ۱۰ رقمی درج شده جعلی و مربوط به فراورده فیلتر روغن خودرو تولید شده در استان تهران شهرستان پاکدشت و به نام یک واحد تولیدی است.

او می گوید: فیلتر هوای خودرو مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه این کالا بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع است، شهروندان هنگام خرید فیلتر هوا به مواردی مانند نشان استاندارد، نام و نشانی واحد تولیدی و نام یا علامت تجاری فیلتر دقت کنند و از خرید فیلتر هوای بدون بسته‌بندی و بدون مشخصات و نشانه‌گذاری و فاقد علامت استاندارد خودداری کنند.

یزدانی گفت: علاوه بر علامت استاندارد شهروندان باید به کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد نیز توجه داشته باشند و برای اطمینان از اصالت کالا، آنرا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.