معاون ارزیابی انطباق استاندارد کردستان گفت: در پایش متوسط زمان تکمیل فرایند ارزیابی انطباق، استاندارد کردستان در میان ۱۰ استان برتر در زمان صدور مجوز‌های وارداتی کشور قرار گرفت.

مهدی  سحری گفت: با هدف بهبود عملکرد ادارات‌کل استاندارد استان‌ها در زمان صدور مجوز‌های صادراتی و وارداتی و اهمیت آن در شاخص‌های تجارت فرامرزی کشور، پایش فرایند صدور مجوز برای محموله‌های صادراتی و وارداتی در سامانه‌ی صادرات و واردات در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته، توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد کردستان گفت: در این پایش سازمان ملی استاندارد ایران نتیجه‌ی پرونده‌های صادراتی و وارداتی را که توسط ادارات‌کل استاندارد استان‌ها به آزمایشگاه‌های ادارات کل یا آزمایشگاه‌های همکار ارجاع می‌دهند به منظور حصول آگاهی از صحت انجام کار، بررسی می‌کند.

او می گوید: در این پروسه زمان یکی از مهمترین فاکتور‌ها است، هرچه زمان ارسال نتیجه کاهش پیدا کند بدین منظور است که عملکرد استان مربوطه بسیار خوب بوده است و خوشبختانه استان کردستان جزء استان‌هایی است که هیچگونه نقصی در پرونده‌هایش نداشته است.

سحری گفت: در پایش فرآیند ارزیابی انطباق در سامانه صادرات و واردات در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته، ۱۵۵ مورد گواهی صادر و ۱۱ پرونده با میانگین مدت زمان کمتر از ۳ روز پایش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.