مدیر عامل بنیاد علم و فناوری مصطفی در مراسم تجلیل از برگزیدگان کامستک گفت: بنیاد علمی مصطفی نهاد غیر دولتی و بین المللی است که در توسعه علم و فناوری فعالیت می‌کند.

صفاری نیا، مدیر عامل بنیاد علم و فناوری مصطفی در مراسم تجلیل از برگزیدگان کامستک گفت: بنیاد علمی مصطفی نهاد غیر دولتی و بین المللی است که در توسعه علم و فناوری فعالیت می‌کند؛ مهم‌ترین برنامه آن برگزاری دو سالانه جایزه مصطفی در سطح جهان اسلام است.

او افزود: بنیاد علمی مصطفی هر ساله برنامه‌های دیگری را برای توسعه همکاری‌های علمی و بین المللی بین دانشمندان و کشور‌های اسلامی دنبال می‌کند.

صفاری نیا تصریح کرد: در سال جاری توافق نامه جامعی بین بنیاد علم و فناوری مصطفی و دبیرخانه کامستک منعقد شد که برگزاری جلسه امروز یکی از برکات تفاهم نامه است.

مدیر عامل بنیاد علم و فناوری مصطفی ادامه داد: بنیاد علم و فناوری مصطفی به عنوان یک حلقه کمکی و واسط در خدمت کامستک خواهد بود تا برنامه‌هایی را برای توسعه فعالیت‌های بین المللی در سطح جهان اسلام دنبال کند.

صفاری نیا گفت: از جمله محور‌های توافق نامه می‌توان به ترویج همکاری برای توسعه علم و فناوری در کشور‌های اسلامی، انتقال تجربیات ارزنده در حوزه سیاست گذاری‌های توسعه پایدار و ظرفیت و فرصت سازی برای دانش جهان اسلام اشاره کرد.

او بیان کرد: با حمایت کامستک برنامه حمایت از فرصت‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان را داریم که برای افراد زیر ۴۵ سالی است که در سطح جهان اسلام فعالیت می‌کنند و می‌توانند ۶ تا ۱۲ ماه در مراکز علمی معتبر کشور‌های اسلامی فرصت مطالعاتی بگذرانند.

صفاری نیا ادامه داد: هدف از طرح فرصت‌های تحقیقاتی دانشمندان جوان، تشویق آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌ها و دانش خود با سایر دانشمندان جهان اسلامی و حل مسائل علمی و فناوری سایر کشور‌ها با کمک دانشمندان کشور‌های اسلامی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در کشور‌های اسلامی با سایر مناطق است.

مدیر عامل بنیاد ملی مصطفی گفت: مراکز میزبان باعث مشارکت آن‌ها در این برنامه و ارتقای برند بین المللی آن‌ها خواهند شد و کمک کننده به جذب اساتید بهتر از کشور‌های مختلف است.

او بیان کرد: بنیاد علمی و فناوری مصطفی دبیرخانه این برنامه بوده و برنامه مورد حمایت کامستک است و تسهیلاتی برای رفت و آمد دانشمندان جوان قائل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار