مربی تیم ملی:

اسکواش نیازمند الگو گرفتن از کشور‌های برتر این رشته است

مربی ارشد تیم‌های ملی اسکواش گفت: باید با الگو گرفتن از کشورهای برتر و سرمایه‌گذاری و پرورش استعدادها به یکی از قطب‌های این رشته ورزشی تبدیل شویم.

مجید روحانی روز جمعه در حاشیه مسابقات اسکواش قهرمانی رده‌های سنی زیر در ارومیه گفت: باید با نگاهی به کشف و پرورش استعدادها و سرمایه‌گذاری چند ساله بتوانیم به یکی از قطب‌های این رشته برسیم.

وی مصر را یکی از قدرت‌های اسکواش جهان به دلیل سرمایه‌گذاری ۲۰ ساله این کشور در این رشته عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش می‌تواند در رشد این رشته تاثیرگذار باشد که در این خصوص تفاهم نامه ای با فدراسیون اسکواش امضا شده و روسای هیات‌های استانی نیز از این مزیت بهره مند خواهند شد.

مربی ارشد تیم‌های ملی اسکواش با اشاره به اینکه رقابت‌های این رشته به خاطر کرونا به مدت سه سال لغو شده بود افزود: در بحث استعدادیابی، «پوریا جهانسوز» از استان آذربایجان‌غربی یکی از سه مربی استعدادیاب اسکواش کشور است که این رقابت‌ها را زیر نظر دارد تا بتوان استعدادهای برتر را کشف و برای آینده سرمایه‌گذاری کرد.

روحانی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی اسکواش نیز گفت: ۲ هفته قبل در مسابقات غرب آسیا عنوان نایب قهرمان انفرادی و در بخش تیمی نیز با اقتدار قهرمان شدیم ضمن آنکه برای مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی که اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه برگزار خواهد شد برنامه‌ریزی کرده و طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده اولین اردو تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به کسب رتبه هفتم در سال گذشته که به دلیل فرصت کم آماده سازی رقم خورد، امسال برای حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا آماده خواهیم شد و انتظار داریم بتوانیم به آن دست یابیم.

وی همچنین از میزبانی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در برگزاری این رقابت ها و نیز از رییس هیات اسکواش این استان و اداره کل ورزش و جوانان که زمینه برگزاری این مسابقات رافراهم کردند قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.