معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان شاهد ۱۰ درصد انحراف از سهمیه نسبت به مصرف نرمال بوده ایم.

مسعود کاظمی گفت: مصرف بیش از ۲ درصد، عبور از ناحیه نرمال و قرار گرفتن در ناحیه قرمز خواهد بود؛ وضعیت سهمیه استان به نسبت مصرف، نرمال نیست و توصیه میشود هم استانی‌ها راهکار‌های کاهش در مصرف برق را جدی بگیرند.

او گفت: با توجه به وجود تاسیسات اندازه گیری هوشمند در مراکز توزیع برق، اطلاعات دقیق مصرف برق استان به صورت ساعتی بررسی می‌شود.

کاظمی گفت: با توجه به روند افزایش دما  ۴۰درصد از بار شبکه در این روز‌ها بار سرمایشی است.

او گفت: رعایت مصرف در حوزه کشاورزی و شهرک‌های صنعتی با توجه به تعاملات صورت گرفته قابل قبول است، اما در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها شاهد انحراف از مصرف هستیم.

با چند راهکار ساده میتوان از خاموشی‌های گسترده در بخش خانگی جلوگیری کرد استفاده حداکثر تا ۲۵ درجه برای سیستم‌های سرمایشی و استفاده از حداکثر ظرفیت روشنایی در منازل میتواند باعث جلوگیری از قطعی برق در بخش خانگی شود.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

برچسب ها: مصرف برق ، توزیع برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.