مانور سراسری ایمنی از کارگاه‌های پرخطر و بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار در معادن جاجرم با حضور بازرسان کار و دستگاه‌های متولی در این صنعت برگزار شد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این مانور یک روزه، به مناسبت هفتم مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی از معادن بوکسیت شرکت آلومینا ایران (جاجرم) که بیش از ۱۱۰۰ نفر نیروی کار دارد، بصورت بازرسی و موارد ایمنی این معادن مورد ارزیابی فنی قرار گرفت.
داود رنجبر ضمن تاکید بر لزوم ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر نیروی کار افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحد‌های اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در محیط‌های کارگاهی، نواقص غیر ایمن را شناسایی و اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام دهند.
او کارگاه‌های معدنی، پتروشیمی، نفت و گاز، ساختمانی سطح استان را از جمله پرخطر‌ها عنوان کرد و گفت: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار اولویت و برنامه اصلی بازرسان کار استان است.
رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان خراسان شمالی انجام گرفت که ۹۰۰ مورد از این بازرسی‌ها شامل بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در صنعت ساختمان، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی است.

برچسب ها: ایمنی ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.