اولین نمایشگاه تولیدات کارگاه های خود اتکایی مدارس شبانه روزی کردستان در محل دائمی نمایشگاه ها‌ی بین المللی برپا شد.

هاشم ناظمی جلال در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه های خود اتکایی مدارس شبانه روزی کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بود و با همت و پشتکار کارشناسی مدارس شبانه روزی استان و کلیه عوامل و دست اندرکاران نمایشگاه به بهترین نحو ممکن در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ما در آموزش و طبق سند تحول بینادین به دنیال تعلیم و تربیت شش ساحتی هستیم؛ تعلیم و تربیت شش ساحتی در مدارس شبانه روزی به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسیده است و امروز ارکان تعلیم و تربیت یعنی خانه، مدرسه و اجتماع هر سه کمک کردند که شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

او می گوید:  ایجاد انگیزه اشتغال و تولید برای دانش آموزان مدارس شبانه روزی به بهترین شیوه، ایجاد فرصت و نمایش احیای شغل های بومی فراموش شده، درآمدزایی برای مدارس شبانه روزی و دانش آموزان، ترویج شغل های دانش بنیان در بین خانواده های روستایی و درآمد زایی برای آنان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

هاشمی ناظمی جلال گفت:  بهترین سن برای آموزش مهارت، حرفه و شغل سنین ۱۲ تا ۱۵ است و دبیرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای استان به بهترین نحو ممکن از آموزش مهارت‌ها به دانش آموزان بهره برده اند.

طیب سالاروندیا معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در این مراسم گفت: نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه روزی اولین نمایشگاهی است که در حوزه آموزش و پرورش در بحث خوداتکایی مدارس شبانه روزی برگزار می‌شود.

طیب سالاروندیان می گوید:  رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت این است که در بازه زمانی ۱۲ ساله دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است برسانیم و آموزش و پرورش برای این امر شش ساحت را در سند تحول تعریف کرده است.

او یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را ساحت اقتصادی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: رسالت ما معلمان این است که دانش آموزان را چند بعدی و تمام ساحتی وارد اجتماع کنیم و اگر دانش آموز ما تک ساحتی وارد جامعه شود مخاطراتی برای خود پیش خواهد آورد و ارکان جامعه و چرخه اقتصاد و هنر و فرهنگ و سایر حوزه ناهماهنگ خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: ما در دستگاه تعلیم و تربیت و در مدارس سعی خواهیم کرد در حدی که دانش آموز در اختیار ماست آن‌ها را با تمام ساحت‌ها آشنا کنیم و از تمام ظرفیت‌ها و استعداد‌ها و رغبت‌ها و توانایی‌های دانش آموزان استفاده نموده و آن‌ها را برای ورود به زندگی بهتر آماده کنیم.

سالاروندیان در ادامه با بیان اینکه مدت هاست که شعار سال باعناوینی، چون اشتغال، کارآفرینی، تولید و مباحث اقتصادی نامگذاری می‌شود؛ گفت: بسنده کردن شعار سعال به سربرگ مکاتبات اداری و بنر‌های تبلیغاتی قطعا شعار سال محقق نخواهد شد.

او گفت: بر همین مبنا ما تصمیم گرفتیم که کار‌هایی که دانش آموزان در مدارس سال‌ها سال مشغول به انجام آن هستند را در معرض نمایش قرار بدهیم که اولیاء دانش آموزان، مسئولین و سایر دست اندرکاران امر اقتصاد در استان آن را نظاره کنند و هرجایی احساس کردند که این طرح‌ها باید تقویت و تسری پیدا کنند این دانش آموزان را حمایت کنند که چرخه تولید بر اساس شعار معیار به حرکت درآید.

به گفته او  در سطح استان حدود ۱۰۰ مدارس درگیر کار خوداتکایی هستند؛ از این تعداد ۶۴ مدرسه برای نمایش محصولات خود اعلام حضور کردند و ۱۱۴ طرح آوردند که در ادامه افتتاح خواهیم کرد.

در پایان این مراسم مسئولین استان از غرفه‌ها و محصولات تولیدی دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان کردند.

این نمایشگاه تا روز جمعه ۳۱ تیر ماه جاری در نمایشگاه دائمی سنندج به عرضه مستقیم کالا‌های تولیدی و محصولات مدارس شبانه روزی خواهند پرداخت : ساعت برگزاری نمایشگاه ۱۶ تا ۲۱  بوده و بازدید و خرید برای عموم آزاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.