محسن زنگنه گفت: یکی از نگرانی‌هایی که درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی وجود دارد، احتمال افزایش اقتصاد زیرزمینی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره دور زدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مانند الزام مشتری به کارت به کارت به جای استفاده از دستگاه‌های کارت خوان، گفت: یکی از نگرانی‌هایی که درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی وجود دارد، احتمال افزایش اقتصاد زیرزمینی است، حتی متاسفانه تقاضای ارز در برخی اقشار زیاد شده؛ ‌به طور مثال برخی پزشکان درآمد خود را ارزی دریافت می‌کنند یا برخی رستوران‌های لاکچری که توریست‌پذیر هم هستند، به صورت ارزی کار می‌کنند.

محسن زنگنه در ادامه گفت که موضوع اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، کار خوبی است و باید به سمت شفافیت برویم اما دولت باید پیش از طرح‌های بزرگ این‌چنینی با مردم و بخش خصوصی گفت‌وگو کند، بخش خصوصی اکنون به دلیل کاهش سطح درآمد سرانه واقعی مردم با کسری درآمد روبه رو شده درواقع دخل و خرج بسیاری از اصناف و مشاغل با یکدیگر متناسب نیست.

دولت دوازهم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را آبان ماه ۹۸ به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

در قانون، سازمان امور مالیاتی موظف شده حداکثر تا ۱۵ ماه از تاریخ اجرایی شدن، سامانه مؤدیان را راه اندازی کند و امکان ثبت نام مؤدیان در سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی از این سامانه فراهم شود.

بانک مرکزی هم باید با همکاری سازمان امور مالیاتی تا پاییز ۹۹ دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را ساماندهی می‌کرد و به هر کدام از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص می‌داد.

در این قانون، پایانه‌های فروشگاهی مانند کارتخوان‌های بانکی (pos) هرگونه درگاهی شناخته می‌شوند که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته باشند؛ سامانه مؤدیان هم مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی است.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، خرده فروشی­‌ها و واحدهای صنفی را که مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند، موظف کرده تا هم در سامانه مؤدیان عضو شوند و هم از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

این قانون اطلاعات سامانه مؤدیان را «محرمانه» دانسته و سازمان امور مالیاتی اجازه افشای آنها را تنها با دستور قانون یا مرجع قضائی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
جان مولا حرف حق را گوش کن شمع بیت المال را خاموش کن. مولانا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۱
واقعاً ما ملت باید تا کی این شرایط را تحمل کنیم آقایان مسئول رییس‌جمهور عزیز ما ملت صبور واقعاً دیگر از صبوری هم گذشته و بی رگ شدیم ما ملت صبور تا آخر عمر هم صبور خواهیم ماند اما شما برای یکبار هم که شده به ما ملت صبور بفرمایید تا کی باید صبوری کنیم پزشک برای درمان به فکر دلالی خود است بیمار باید بگردد تا پول ویزیت را نقدا پرداخت کند تولید کننده خط تولید را تعطیل میکند تا کمبود محصول تولیدی خود در بازار به ما ملت صبور فشار بیاورد تا قیمت را افزایش دهد تاجر کالای وارداتی خود را با پایین ترین کیفیت خریداری واز عرضه به بازار خودداری کرده تا قیمت را دوباره افزایش داده و دوسر سود باشد آقای رییسی عزیز از خودرو لوازم یدکی خود بهتر خبر دارید از لوازم خانگی ومصالح ساختمانی و وووووووهر چه وهرجا که بخواهید همه وهمه به فکر فشار به ما ملت صبور هستند و متأسفانه دولت هم تا حالا همراه وکمک حال آقایان بوده و هست خواهشاً به ما مردم صبور بگویید که تا کی باید صبوری تا کجا باید صبوری کنیم آقایان یکبار هم به خاطر خوشحالی این ملت صبور هم شده از همراهی وکمک به آقایانی که توقع افزایش قیمت ها را روزانه دارند دست بردارید و به خاطر همین مردم بیچاره صبور بگویید که چند روز افزایش قیمت ندهند شاید هم ما ملت خوشحال شده و کمی از زیر فشار این همه صبوری نفسی تازه کرده وفکر نکنیم که دولت ما هم از آقایان و آقازاده‌ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ تير ۱۴۰۱
این پزشکان و بیمارستانها پشتشون به قدرت محکمه. برای نمونه بیمارستان چشم پزشکی بینا در تهران، علاوه بر تصرف بوستانی در ضلع غربی بیمارستان ، شبانه درختان را قطع و اکنون در حال ساخت و ساز در زمین تصرفی با مجوز مسکونی ولی به قصد اضافه کردن به بیمارستانه!!!! و از بیماران خارجی دلار یا دینار دریافت می کنه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
پزشکی که درآمد خودش را به صورت ارزی بخواهد
بایستی پروانه نظام پزشکی و حق طبابت او را در ایران را برای همیشه گرفت
البته بدونه اخطاریه
رستوران‌های لاکچری چه توریست‌پذیر چه غیر توریست‌پذیر باید پول ایرانی بگیرند
در غیر این صورت مصادره رستوران و اموال ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
جراح بینی میگه برو پول رو از بانک بگیر بیا نقدی بده من عملت کنم وگرنه کنسله
فکر کن چهل میلیون پنجاه میلیون رو چجور نقدی بگیریم بیاریم بدیم بهت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مطالبه گر
۲۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۴۰۱
مشکل این هست که مراجعین باید این موارد را گزارش کنند که متاسفانه نمی کنند !

یکی از راه های گزارش چنین مواردی، به سازمان امور مالیاتی ( گزارش فرار مالیاتی ) هست که بدون مشخصات هم میشه گزارش ارسال کرد :
https://www.intamedia.ir/tax-fraud-report

( همانطوری که نوشته هم شده : کاربر گرامی وارد کردن نام و شماره تماس اختیاری میباشد ، به شما اطمینان داده میشود اطلاعات شما کاملا محرمانه است ، افشا نمی گردد و هیچ گونه اتهامی به شما وارد نیست.
در صورت وارد کردن اطلاعات خود رسیدگی ها و استخراج اطلاعات راحت تر انجام میشود. )

# تغییر برای تغییر
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
باز هم مزخرفات!!!!
آخرین اخبار