سامانه مؤدیان مالیاتی ۲۰ تیر ماه رونمایی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان سازمان امور مالیاتی اعلام کرده‌اند ۲۰ تیر ماه از سامانه مؤدیان رونمایی می‌شود.

آقای طغیانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازدید هفته گذشته نمایندگان از سازمان امور مالیاتی، پیشرفت سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی و برنامه‌نویسی آن امیدوار کننده بود.

خرداد ماه امسال رئیس کل سازمان امور مالیاتی از رونمایی این سامانه در تیر ماه خبر داده بود؛ بر اساس قانون، پایانه‌های فروشگاهی باید به نظام مالیاتی متصل شود اما به گفته مسئولان، اجرای آن حدود یک سال به تأخیر افتاده است.

آقای منظور در نشست چالش‌های نظام مالیاتی گفت که زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، تنها ۱۰ درصد اتصال پایانه‌های فروشگاهی به نظام مالیاتی تکمیل شده بود.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، رونمایی از سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی در حالی صورت می‌گیرد که با همکاری «شرکت‌های دانش بنیان» تکمیل شده است.

داوود منظور ۴ خرداد ماه از آماده شدن ۳ سامانه مربوط به «جمع‌آوری صورت حساب‌های الکترونیکی، عضویت فعالان اقتصادی و تحلیل و پردازش صورت حساب‌های الکترونیکی» به عنوان بخش اصلی پایانه‌های فروشگاهی خبر داده بود.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده فعالان اقتصادی باید عضو سامانه پایانه‌های فروشگاهی شوند و پس از آن، در چارچوب استانداردهای این سازمان، صورت حساب‌های الکترونیکی ارسال کنند.

بر اساس پیش بینی که رئیس سازمان امور مالیاتی در خرداد ماه درباره‌اش گفت‌وگو کرده، با اجرایی شدن سامانه پایانه‌های فروشگاهی بیش از ۱۰ میلیون فعال اقتصادی با این سامانه ارتباط پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید


دولت دوازهم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را آبان ماه ۹۸ به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

در قانون، سازمان امور مالیاتی موظف شده حداکثر تا ۱۵ ماه از تاریخ اجرایی شدن، سامانه مؤدیان را راه اندازی کند و امکان ثبت نام مؤدیان در سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی از این سامانه فراهم شود.

بانک مرکزی هم باید با همکاری سازمان امور مالیاتی تا پاییز ۹۹ دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را ساماندهی می‌کرد و به هر کدام از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص می‌داد.

در این قانون، پایانه‌های فروشگاهی مانند کارتخوان‌های بانکی (pos) هرگونه درگاهی شناخته می‌شوند که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته باشند؛ سامانه مؤدیان هم مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی است.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، خرده فروشی­‌ها و واحدهای صنفی را که مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند، موظف کرده تا هم در سامانه مؤدیان عضو شوند و هم از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

این قانون اطلاعات سامانه مؤدیان را «محرمانه» دانسته و سازمان امور مالیاتی اجازه افشای آنها را تنها با دستور قانون یا مرجع قضائی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
مهمترین نکته شفافیت هست یعنی دولت پول مردم نابود نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
مالیات ها ی که دولت شروع کرده به گرفتن دزدی نوین محسوب می‌شود چون یک کالا فرقی نمیکنه چه باشه از تولید کنندگان و عمده‌ فروشان و خورده فروش تا مصرف کننده مالیات میگیره حساب کنید کالای که تولید کننده مالیات آن پرداخته چرا به دست مشتری می‌رسد باز هم باید مالیات پرداخت کرد دولت از یک کالا ۱۰۰ بار مالیات جمع میکنه مرگ بر سازمان مالیاتی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
مهمترین مالیاتی که باید گرفته شود مالیات سنگین ملک است که در کشورهای موفق نیز گرفته میشود،چون آب وخاک یک منبع محدود است ولازمه حیات وغیر قابل ارزشگذاری واگر کسی بصورت همیشکی آنرا تصاحب کند در واقع جان دیگران را تصاحب کرده،راه حل اینست که سالیانه ده یا۵ درصد ارزش هر ملک مالیات گرفته وبدون دخل وتصرف در ان بین همه مساوی تقسیم کرد،دراینصورت افرادی که در حد متوسط ملک دارند همان مقدار که مالیات میدهند پس میگیرند،افرادپایینتر بیشتر از مالیات پرداختی دریافت میکنند و مالکین بزرگ برعکس،برای ارزش گذاری ملک هم بهتر است خود مالک قیمت بدهد به شرطی که اگر کسی گرانتر خرید مجبور به فروش شود.قیمت ملک به شدت کم میشود،عطش زمینداری وزمین خواری از بین میرود،فقروناهنجاری ومشکل مسکن وپولهای باد آورده واختلاف طبقاتی کم میشود.البته چون به ضرر دانه درشتها میشود احتمالا اجرا نمیشود چون از عدالت فقط شعارش را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اصلی ترین قسمت قانون مالیات بر درامد افراد حقیقی یا PIT هست تا تکلیف فعالیت افراد با حساب های دیگران و غیر تجاری برای کسب و کارها را تعیین تکلیف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
قانون مالیات خانه های خالی چی شد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
لطفا جنایت های تحصیلی بعضی از آموزشی دانشکده های فنی و حرفه ای را پیگیری کنید. مواردی مانند مشاوره های تحصیل از مدیر گروه. عدم رعایت سطوح علمی و مهارتی .مکان های اقامتی دانشگاه. تغذیه.
گستاخی مدرسين و تهدیدها .اخلاق آموزشی و بررسی امتحان ها .
مرتبط بودن تدریس ها با آزمون های مقاطع بالاتر .
گروه بندی بر اساس رشته.
کمک ها .کلاس های جبرانی.
بهداشت.
استاندارد کلاس ها .
متأسفانه افرادی در دانشکده های فنی و حرفه ای مسؤلیت دارند که بعضی از آنها با عقده و کينه کار می‌کنند که باید اصلاح شود.
در دوره ما‌ آموزشکده فنی و حرفه ای شهرکرد حتی در ترم یک رفتار مجرمان داشته است . هیچکدام از استانداردهای تحصیل در آموزشکده فنی و حرفه ای شهرکرد رعایت نمیشد .
اميدوارم که وزارت علوم به دانشجویان که از رفتار مجرمان آموزشکده های فنی و حرفه ای از تحصیل دور شده اند بهترین کمک رسانی را فعال کند .
آخرین اخبار