سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: «طرح اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» می‌خواهد تراکنش‌های ریالی را در اقتصاد کشور شفاف کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش این کمیسیون درباره «چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در حوزه امور بانکی» در جمع خبرنگاران گفت: طرح الزام دولت به اجرای احکام در مورد سامانه‌های نظارتی و نظام اطلاعات بانکی می‌خواهد تراکنش‌های ریالی را در اقتصاد کشور شفاف کند و بحث‌های رانت خواری و قاچاق کالا و... که ناشی از ندانستن نظام حاکمیت در مورد تبادلات صحیح و ناصحیح است، برطرف شود. 

وی با اشاره به اعلام وصول «طرح اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» اظهار کرد: با قرائت این گزارش، طرح اعلام وصول شده ظرف دو هفته به صحن علنی می‌آید. 

طغیانی بیان کرد: متأسفانه بخشی از قوانین مصوب ادوار مختلف مجلس به خوبی اجرا نمی‌شود و خلأهایی هم وجود دارد که در گزارش کمیسیون اقتصادی به آن اشاره شده است. بخشی از مشکلات چند سال اخیر در اقتصاد کشور که تحریم‌ها هم آنها را مضاعف کرد، ناشی کاستی‌ها و نارسایی‌های سامانه‌های مختلف مالی و بانکی بود. اخلال در نظام‌های مختلف، رانت‌های فراوان توزیع شده که مشخص نبود به چه کسانی می‌رسد، فرارهای مالیاتی و... از نمونه‌های این مشکلات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار