سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اقدام‌های نمایندگان در نشست امروز کمیسیون خود توضیح داد.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست امروز کمیسیون خود گفت: امروز به نمایندگی از کمیسیون اقتصادی، امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام باقری بناب از طرف این کمیسیون به عضویت کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (مشهور به طرح صیانت) درآمدند.

وی افزود: طغیانی، علیپور و توانگر اعضای منتخب کمیسیون اقتصادی برای حضور در کمیسیون مشترک ملزم به انتشار اطلاعات و شفافیت شدند. همچنین علیزاده منتخب نمایندگان این کمیسیون در هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار شد.

مرحبا همچنین از تصمیم تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، خبر داد و یادآور شد: با توجه به جلسات پیشین و توضیحات مسئولان این شرکت و در دسترس قرار نگرفتن خواسته‌های کمیسیون اقتصادی، دستور داده شد تا این مصوبه در کمیسیون بماند تا بعدا به هیئت رئیسه ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به قول مسئولان بانک مرکزی برای اعلام تعهدات خود به صورت زمانبندی شده نسبت به موضوع مغایرت‌های قانونی قانون چک و اجرایی شدن ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، کمیسیون اقتصادی درباره تهیه گزارش ماده ۲۳۴ و تلاش برای ارسال به قوه قضائیه رای گیری نکرد. در صورتی که بانک مرکزی به تعهداتش پای بند باشد، گزارشی به صحن علنی ارسال نخواهد شد.

وی یادآوری کرد: درباره موضوع طرح مالیات بر عایدی سرمایه توضیحاتی از اتفاقات دو هفته اخیر و اقدامات دستگاه‌ها داده شد و مقرر کردیم تا هفته آینده آخرین ویرایش این طرح نهایی شود و با ارائه در نشست کمیسیون اقتصادی، پیش از ارائه بودجه ۱۴۰۱ به نشست علنی پارلمان برسد و تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار