معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تست رایگان پی. سی. آر در مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی علوم پزشکی این استان انجام می‌شود.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان در حال حاضر از همه مراجعان مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در صورت صلاحدید پزشک نمونه گیری صورت می‌گیرد.

او گفت: افرادی که مشکوک به کرونا هستند می‌توانند تا تغییری در روند نمونه گیری رخ نداده با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی، پس از ویزیت نسبت به انجام رایگان تست پی. سی. آر اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: روند بیماری کووید ۱۹ به صورت مراجعان سرپایی و بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان در یک هفته گذشته افزایشی بوده.

او گفت: باید هر چه زودتر برای دریافت واکسن بوستر به ویژه برای کودکان پنج تا ۱۲ سال اقدام کنند چراکه پوشش واکسیناسیون این گروه سنی در استان خوب نیست و زیر سویه‌های اُمیکرون علاقه‌مند مبتلا کردن کودکان به این ویروس هستند.

ترکمان اسدی گفت: آدرس و اطلاعات مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی برای انجام تست پی. سی. آر توسط افراد مشکوک به کرونا، در سایت دانشگاه علوم پزشکی در معرض دید عموم قرار گرفته است و با مراجعه به این مراکز امکان تست «پی. سی. آر» در این مراکز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.