آزمایش کرونای ۸۰ درصدبیماران با علائم کووید ۱۹ در اسدآباد مثبت اعلام شد

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآبادگفت با روند افزایشی شیوع کرونا از هر ده بیمار دارای علائم کرونا در شهرستان، آزمایش ۸ نفر مثبت بوده است.

دکترعظیمی در جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت : از ۲۴ تیر ماه رنگ بندی کرونا تغییر ناگهانی پیدا کرد و بیشتر شهرها از رنگ آبی به زرد تبدیل شده اند.

او با اشاره افزایش مراجعات سرپائی و تعداد بستری اورژانسی گفت : آخرین آمار بستری تا شب گذشته، ۸ مورد بوده است که این موارد منفی و مشکوک هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد تعداد روزانه مرگ مشکوک در اسدآباد در طول هفته گذشته را یک مورد آقای ۷۶ ساله عنوان کرد.

عظیمی گفت: افراد بالای ۱۸ سال و افراد با بیماری‌های زمینه ای در هرسنی و کادر بهداشت و درمان که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنها گذشته باشد می توانند جهت دریافت دز چهارم واکسن کرونا به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و خانه ها و پایگاه‌های بهداشت مراکز بهداشتی اعلام شده از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی مراجعه کنند و تمامی افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که بیماری زمینه ای دارند نیز جهت دریافت دز سوم و درصورتی که ۶ ماه از دز سوم گذشته برای دریافت دز چهارم حتما مراجعه کنند .

او افزود: باتوجه به مناسبت های پیش رو و آغاز پیک هفتم کرونا، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق دز واکسن سوم و چهارم ضروری است.

گلودرد، آبریزش، گرفتگی صدا ،خستگی ، از بین رفتن حس چشائی و سرفه از علائم شایع سویه جدید کرونا است.

فرماندار اسدآباد هم در این جلسه گفت: رنگ بندی کرونا در اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرده و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا و استفاده از ماسک الزامیست و از روز سه شنبه تمامی دستگاه‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک فعالیت خود را آغاز کنند و از ارائه خدمات به کسانی که ماسک نزده اند خودداری کنند.

حسینعلی شرکائی افزود: باتوجه به آغاز پیک هفتم کرونا در کشور، وضعیت کرونائی شهرستان از آبی به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده، بنابراین همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید در اولویت همشهریان  باشد.

او افزود: همه غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، اماکن فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی با توجه به رنگبندی‌ها همچنان با هفتاد درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

او گفت: تمام واحد‌های صنفی و اقامتی موظف هستند نسبت به اخذ کد QR واحد خود اقدام کنند و با واحد‌های متخلف حتما برخورد شود.

شرکایی می گوید: برگزاری مراسم ترحیم و نوعید در مساجد شهرستان، چه در شهر و یا روستا با توجه به پیک هفتم کرونا در آرامستان‌ها صورت بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.