از ۲۷۰ روستای قابلیت گازرسانی در شهرستان سقز تاکنون ۲۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که درصد نفوذ گاز در بخش روستایی سقز به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در دیدار با فرماندار شهرستان سقز گفت: در شهرستان سقز به علت قرار گرفتن در اقلیم سرد دارای زمستان‌های سرد و سخت می‌باشد و افزایش تعداد روستا‌های گاز دار به ماندگاری آنان در محل سکونتشان کمک زیادی می‌کند.

احمد فعله گری ضمن ابراز خرسندی از اینکه امسال تعداد زیادی پروژه گازرسانی در شهرستان سقز تعریف شده است، گفت: از تعداد ۲۷۴ روستای دارای سکنه در شهرستان سقز، تعداد ۲۷۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند، که از این تعداد ۲۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارست و عملیات گازرسانی در ۱۳ روستای دیگر فعال است.

او می گوید: در حال حاضر بیشترین تعداد روستای گازدار متعلق به شهرستان سقز است و درصد نفوذ گاز در بخش روستایی سقز به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد که با ۱۳ پروژه در دست اجرای این شهرستان، درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی این شهر ارتقاء یافته و بالاتر از ۹۸ درصد خواهید رسید.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان ب ا اشاره به مشکلات پیشروی اجرای پروژه‌های گازرسانی در بخش روستایی گفت: گاهی اوقات پیمانکاران اجرایی گازرسانی مجبورند از سطح‌های دارای شیب فراوان، بستر رودخانه و خط راس قله‌ها عبور نمایند و اگر مسیر مناسبی برای عبور لوله پیدا نشود مجبورند از کنار جاده‌ها عبور کنند که در این مدت همکاری و تعامل اداره راه شهرستان‌ها با شرکت گاز استان کردستان بسیار مفید و مثبت بوده و انتظار می‌رود این تعامل تداوم داشته باشد.

مهندس فعله گری گفت:  شهرستان سقز دارای ۷۴ هزار مشترک گاز طبیعی است که بعد از شهرستان سنندج، دارای بیشترین تعداد مشترک است.

او درپایان سخنان گفت: در حوزه زیر ساخت کار مهم و حساسی که در زمستان سال گذشته به نتیجه رسید اتمام ایستگاه سی جی اس دوم شهرستان سقز است که با احداث این ایستگاه در شهر صاحب علاوه بر تامین انرژی برای کارخانه در دست احداث آهن اسفنجی ظرفیت خدمت رسانی به مردم شهرستان سقز را با بستر مناسبی روبرو کرده است.

فرماندار شهرستان سقز نیز در ابن دیدار گفت: فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان در حوزه گازرسانی به روستا‌ها و واحد‌های تولیدی بسیار ارزنده و مفید بوده و مردم با مشاهده عبور لوله از کوه‌ها و مسیر‌های سخت و صعب العبور به ماندن در روستا‌ها و فعالیت‌های تولیدی تشویق می‌شوند و سطح رضایت مردم در حوزه رفاهی به شدت افزایش می‌یابد.

جعفر توان خدمات شرکت گاز استان کردستان را بسیار مفید و ارزنده توصیف کرد و گفت: مردم با مشاهده گسترش خدمات به خصوص در حوزه انرژی شاهد افزایش توانمندی و بستر سازی مناسب بوده و این امر نشان می‌دهد که دولت محترم توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

او می گوید: عملکرد و اقدامات روابط عمومی شرکت گاز در جهاد تبیین بسیار مثبت و ارزنده ارزیابی می‌گردد و تبلیغات موثر، موجب شده گسترش خدمات رفاهی در حوزه تامین گاز طبیعی به نحو مطلوب به مردم شریف استان کردستان اطلاع رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.