مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت گاز استان در سه ماهه اول سال جاری گازرسانی به ۷۱ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را اجرا کرده است.

احمد فعله گری گفت: هزار و ۶۹۸ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند،هستند که این تعداد واحد در مجموع سالانه ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را مصرف می کنند و با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازرسانی شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه ۴۴ میلیون لیتر در مصرف  سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

او می گوید: در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی برای گازرسانی به ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته که برای تمامی پروژه‌ها گازرسانی به واحد‌های صنعتی پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.

فعله گری گفت: در سال گذشته و با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اسفندماه ۲۷۷ واحد صنعتی با حجم جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت مایع در سال گازرسانی شد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر با گازرسانی به هزار و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی ۸۸ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع انجام گرفته که در سال ۱۴۰۱ با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۲ درصد افزایش خواهد یافت.

او بهره مندی واحد‌های تولیدی و صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید دانش بنیان و اشتغال زایی دانست و گفت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحد‌های صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحد‌های صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیونند و این امر موجب می‌گردد سطح رفاه و آسایش و کارآفرینی در استان کردستان به سطح مناسبی ارتقاء یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.