بازسازی عید غدیر خم در کرمان

همزمان با عید غدیر خم، این حادثه تاریخی در نقاط مختلف کرمان بازسازی شد.

همزمان با عید غدیر به همت سپاه زرند و هئیت محبین (ع) خانوک نمایش بازخوانی واقعه تاریخی غدیر خم در محل گودال سرخ خانوک زرند برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: غدیرخم نقطه اتمام رسالت و آغاز ولایت و امامت است.

او می گوید: پیامبراکرم (ص) با ابلاغ فرمان خداوند و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پس از خود، رسالتش را کامل کرد.

امام جمعه خانوک گفت: عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ شیعیان به شمار می‌رود و غدیر خم یک واقعه تأثیرگذار در اسلام و ادامه رسالت پیامبر (ص) بود که باید زندگی و‌ سیره نبوی و زندگی امامان معصوم (ع) را برای هدایت و رستگاری سرلوحه کار خود قرار دهیم.

  سرهنگ پاسدار محمد کارگر، جانشین فرمانده سپاه زرند با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم با تشکر از همه عوامل اجرایی خصوصا هئیت محبین (ع) خانوک، پایگاه‌های مقاومت خواهر و برادر و حوزه سید الشهداء (ع)، ستاد غدیر زرند و خانوک، هئیت تعزیه نعیم آباد، گفت: عید غدیر، پیوند نبوت و امامت است که پیامبر گرامی (ص) با انتخاب امام علی (ع) به عنوان جانشین خود رسالت خدا را کامل کردند. 

بازسازی عید غدیر خم در زرند

او می گوید: این مراسم باید بیشتر انجام شود تا مردم بیشتر با فلسفه واقعه غدیر و جایگاه ولایت آشنا شوند.

به گفته جانشین فرمانده سپاه ناحیه زرند از اهداف اجرای این برنامه، نمایش زنده و میدانی وقایع تاریخی اسلام به منظور انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان به ویژه جوانان و  تبیین فلسفه ولایت برای مخاطبان بود و هنرمندان در این نمایش خطبه پیامبراکرم (ص) را بازسازی کردند تا نسل جوان با آموزه‌های غدیرخم آشنا شوند.

اسدی، فرمانده پایگاه وطراح صحنه این مراسم نیز گفت: واقعه غدیر نقطه عطفی برای شیعیان جهان است و بازسازی واقعه غدیر خم در زرند با تلاش و همت سپاه ناحیه مقاومت زرند، بسیج هنرمندان، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های تعزیه‌خوانی  برگزار شد.

مصطفی عربپور، کارگردان این مراسم، بازسازی واقعه غدیر را مهم ارزیابی کرد وگفت: بازسازی واقعه غدیر به عنوان یکی از اتفاقات مهم و تاثیر‌گذار در جامعه محسوب می‌شود.

او به اهمیت نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در تبلیغ و اطلاع‌رسانی بازسازی این واقعه اشاره کرد و گفت: با گسترش این اتفاق بزرگ، فرهنگ غدیر شناسی در جامعه نهادینه می‌شود؛ چرا که عید غدیر از بزرگ ترین و ارزشمندترین اعیاد مسلمانان است که در این روز به فرمان خداوند متعال، ولایت امیرالمومنین (ع) از سوی نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به مردم ابلاغ و دین اسلام کامل شد.

 این مراسم با چند برنامه فرهنگی، نورافشانی، ایستگاه صلواتی، ایستگاه سلامت و چند برنامه فرهنگی دیگر همراه بود.

همایش بازسازی غدیر خم در رفسنجان
 
عصر دیروز همایش بازسازی واقعه غدیر خم در محوطه مصلای امام خامنه ای( مدظله‌العالی) شهر رفسنجان با حضور اقشار مردمی و جمعی از مسئولان این شهر برگزار شد.
 
بازسازی عید غدیر خم دررفسنجان
 
بازسازی عید غدیر خم دررفسنجان
 
بازسازی عید غدیر خم دررفسنجان
 
بازسازی عید غدیر خم دررفسنجان
 
بازسازی عید غدیر خم در رفسنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار