رییس جامعه هتلداران استان یزد گفت: جشنواره تابستانی یزد همزمان با سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد آغاز شد و تا ۳۱ تیر ادامه دارد.

سید امیرناصر طباطبایی گفت: این جشنواره با مشارکت بخش‌های مختلف سیستم گردشگری از جمله هتل ها، کمپ ها، موزه ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و اماکن مختلف تاریخی برگزار شده است.

رییس جامعه هتلداران استان یزد گفت: در روز‌های مختلف برنامه‌های مختلفی برگزار شد که این برنامه‌ها تا روز پایان جشنواره ادامه دارد.

به گفته این مسئول: هدف از این اقدام جذب گردشگر به بهانه جشن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد است.

طباطبایی گفت: این جشنواره برای اولین بار امسال فعالیت خود را شروع کرد و در نظر داریم برای سال‌های آتی هم زمان جشنواره طولانی‌تر و هم برنامه‌های بیشتر و متنوع تری داشته باشیم.

به گفته طباطبایی: بافت گردی، برگزاری کارگاه معماری خشتی، برپایی جشنواره پرش با اسب، رصد آسمان شب، اجرای موسیقی و جشنواره نان و دورهمی عیدانه از جمله برنامه‌های جشنواره مورد اشاره است.

جشنواره بزرگ تابستانی ثبت جهانی یزد به همت فعالان گردشگری و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.