مسؤل روابط عمومی تالار هنر گفت: بعد از شیوع دوباره بیماری کرونا همچنان نیز اجرای نمایش‌ها در تالار هنر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ادامه دارد.

فتوحی گفت:علی رغم شیوع و گسترش بیماری کرونا و تغییر رنگ بسیاری از شهر‌ها به نارنجی، فعالیت گروه‌های تئاتر در اصفهان نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی درحال انجام است.

او می‌گوید: نمایش «روده درازی‌های یک مرده بی صاحب» به کارگردانی هادی کیانی تولید گروه نمایش آیینه منتخب دریافت پنج تندیس در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگر مرد، بهترین طراحی فضا و لباس از چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا ۳۱ تیرماه هر روز از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی (نقش جهان) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به روی صحنه می‌رود.

به گفته روابط عمومی تالار هنر، این نمایش که اقتباسی از کاراکتر بی بدیل ملانصرالدین در ژانر کمدی اجتماعی با موضوع «وفای به عهد» که از آیه ۳۴ سوره اسراء وام گرفته شده است و در شیوه‌ی اجرا و طراحی از تکنیک‌های نمایش‌های سنتی از تعزیه گرفته تا شبیه خوانی، نقالی، سیاه بازی، معرکه گیری و الاغ سواری و همراه با ترکیب متد‌های روز تئاتر دنیا با تکنیک‌های نمایش‌های سنتی ایرانی بهره گرفته شده است.

فتوحی گفت: در تولید این اثر میلاد مجیری، رضا پرنده، حامد جامی، عرفان عمادی، علی حاجی هاشمی، سینا سلحشور، محمد محمدی و هادی کیانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

او می‌گوید: نمایش «کوری» نام نمایش دیگری است که از نوزدهم تیر اجرای خود را در سالن تماشای مجموعه تالار هنر آغاز کرده است و تا ششم مردادماه هر روز ساعت ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

به گفته فتوحی، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بهزاد سیفی، روایت شیوع یک بیماری در یک شهر است که طی آن مردم یک به یک دچار کوری سفید می‌شوند و به تعییر رمان گویی در مه و یا دریایی از شیر غوطه‌ور هستند. موضوع نمایش «کوری» اقتباسی از رمان کوری ژوزه ساراماگو که همزمان با آن در سال ۱۹۹۸ موفق به دریافت جایزه نوبل شده است.

او می‌گوید: نمایشی که با توجه به تجربه همه‌گیری کرونا در دنیا و ایران به روی صحنه رفته است وتلاش شده که مفهوم کلی رمان منتقل شود و به محتوای اثر اصلی وفادار باشد.

روابط عمومی تالار هنر گفت: در این نمایش ستاره تبریزان، متین برخوردار، امیرحسین خامسی پور، شیما مشکل گشا، امیرحسین صانعی پور، نیوشا جندقیان، سحر سلیمانی، مانا جاوید و عرفان نجفی به ایفای نقش پرداخته‌اند و علاقه مندان می‌توانند برای خرید بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه نمایند.

او می‌گوید: همچنین نمایش کودک «مهمونای فضایی» به کارگردانی سعید اله یاری، با حمایت دفتر تخصصی هنر‌های نمایشی/تالار هنر که از نهم تیر آغاز شده تا ششم مردادماه در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی هر شب از ساعت ۲۰:۳۰به روی صحنه است.

به گفته فتوحی، نیایش تحویلیان، آریساعبدی نیان، آوین صالحی، فرشادهاشمی، مهدی ثابت پی، مهسا خدایی، احمدهمتی، امینه محمودی، سحراسلامیان، مهدیه نوروزی، درسان فیضیان فرد، مهرسام رستم پور، نازگل باقری، نهال فرهادی، امیرحسین کلاهدوزان، بردیا صادقیان، آنیتاناظمی، سام فرزین، سحرآقابابایی، صبا اسحاقیان، ساریناصدیقی پور، ساراجانقربان، آیداشبان، سامان سامی، مهراس کاوه، النازکریمی، محمدمزروعی، امین ابطحی، ارمین احمدی، ابوالفضل فرزادنژاد، محمدحق جو، مهدی حبیبی، مبیناجمشیدیان، نازنین قربانی، هستی بهروز منش، فاطمه بزرگی، فاطمه آقاجانی و ستایش حبیبی در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

برچسب ها: تئاتر ، تئاتر اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار