تذکر زبانی، راهی موثر برای تقویت حجاب و عفاف

امام جمعه انار گفت: سلاح زبان، مؤثرترین سلاح امر به معروف و نهی‌از منکر است و از اقدام تیم‌های تذکر زبانی که برای حفظ حجاب در انار تلاش کردند، قدردانی می کنم.

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان انار گفت: همان طور که قرآن، شب قدر را از هزار ماه برتر می‌داند در روایات معصومین (ع)، اعمال و عبادات در روز عید غدیر نیز از هشتاد ماه برتر است.

او می گوید: باعظمت‌ترین و با شرافت‌ترین عیدها، عید غدیرخم، سالروز انتصاب امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) به مقام امامت است؛  بنابراین لازم است جشن‌های غدیر را باشکوه برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: قرار است ساعت ۱۸  روز عید غدیر در شهرستان انار از سوی نیرو‌های فرهنگی، مردمی و بسیجیان و بسیج هنرمندان، واقعه روز غدیر به نمایش گذاشته شود که حضور باشکوه مردم را می‌طلبد.

او می گوید: دو ویژگی بسیار مهم مبارزات امام هادی(ع)، شبکه‌سازی شیعیان و انشای دو زیارت‌نامه جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمؤمنین علی (ع) است.

به گفته امام جمعه انار مهم‌ترین ویژگی امام کاظم (ع) که از اوصاف متقین می باشد، بردباری است که در روایات بیان شده: بردباری بهترین ردا و لباسی است که انسان بر دوش خود می‌اندازد.

او می گوید: از اقدام بسیار خوب تیم‌های تذکر زبانی که در مسیر حفظ تقویت حجاب و عفاف در شهرستان انار تلاش کردند، قدردانی می کنم.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: سلاح زبان، مؤثرترین سلاح برای امر به معروف و نهی‌ از منکر است.

او می گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  می‌فرماید: حرف بزنید یک کلمه هم بیشتر نمی خواهد، لازم هم نیست سخنرانی کنید، لازم نیست با خشم باشد، یک کلمه آسان بگویید:«این کار شما خلاف است، نکنید» شما به دیگری بگویید دیگری به دیگری بگوید، در این صورت است که گناه در جامعه می‌خشکد.

امام جمعه شهرستان انار گفت: امیدواریم این طرح تذکر زبانی همچنان تداوم داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی برای آن در سطح جامعه باشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند: شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی است و نمی‌گذارد نظام اسلامی از خط دین اسلام و قانون اساسی منحرف شود.

حجت‌الاسلام منتظری می گوید: از علی رشیدی و اعضای شبکه نظارت شهرستان انار که در کلیه انتخابات، تلاش‌های خستگی‌ناپذیری را دارند و امروز با حضورشان مراسم نماز جمعه را مزین کرده‌اند، تشکر می‌شود.

 او گفت:بار‌ها ثابت شده‌است که اعتماد به امریکا هرگز رونق اقتصادی نمی‌آورد.

امام جمعه شهرستان انار می گوید: بسیاری از کشور‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند، نه‌تنها توسعه‌ای نداشتند؛ بلکه  این اعتماد، باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده‌است.

به گفته او اقتصاد ایران باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  از تک محصولی خارج و درون‌زا و برون‌نگر باشد که امیدواریم دولت سیزدهم در این امر موفق باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار