کمیسیون اروپا پیشبینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را به دلیل جنگ اوکراین کاهش داد.

کمیسیون اروپا به دلیل آثار جنگ در اوکراین، پیش بینی‌های خود را درباره رشد اقتصادی منطقه یورو برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب به ۲.۶ و ۱.۴ درصد کاهش داد. کمیسیون اروپا پیش از این رشد ۲.۷ و ۲.۳ درصدی را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در منطقه یورو پیش بینی کرده بود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل عواقب تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، میزان تورم در منطقه یورو به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است. بروکسل پیش بینی خود را برای تورم شاخص قیمت مصرف کننده به ۷.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۴ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش داد در حالی که قبلا تورم ۶.۱ درصدی و ۲.۷ درصدی را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پیش بینی کرده بود.

دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا افزود به طور کلی رشد اقتصادی منطقه یورو ادامه خواهد یافت، اما با سرعتی بسیار کندتر از آخرین پیش بینی‌هایی که در ماه مه منتشر شد.

در عین حال کمیسیون اروپا هشدار داد در صورت قطع عرضه گاز توسط مسکو به اروپا، وضعیت ممکن است از این هم بدتر شود چرا که اروپا همچنان به وادرات نفت و گاز روسیه به شدت وابسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۱
غرب با علم و تکنولوژی که داره راه و پیدا میکنه و به مقصد ایمن میرسه!!! روسیه است که خودش و بدبخت کرد ، غرب پاش اومد وسط اگر عقل داشت کشیده بود کنار.....
آخرین اخبار