این روز‌ها قیمت بنزین در آمریکا به دلیل تداوم تنش‌های جهانی و جنگ اوکراین به بالاترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

سرمایه گذاران بازار انرژی به شدت نگرانند که اگر اتحادیه اروپا طرح ممنوعیت واردات نفت از روسیه را عملی کند، بازار عرضه نفت خام می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد. تحریم ها علیه روسیه و نیز امیدواری ها برای پایان یافتن همه گیری کرونا و برداشته شدن محدودیت های جهانی، سبب جهش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴.۱ درصد افزایش، ۱۱۰ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این بالاترین میزان بهای معامله نفت خام آمریکا از ۲۵ مارس تا به امروز و سومین افزایش متوالی در هفته‌های اخیر محسوب می شود.

پس از اعلام گزارش ها مبنی بر کاهش ذخایر بنزین در آمریکا در هفته‌های گذشته این برای ششمین هفته متوالی است که قیمت‌های آتی بنزین آمریکا به بالاترین میزان خود می‌رسد. تحلیلگران معتقدند با توجه به آغاز فصل گرما و شروع زمان مسافرت‌های تابستانی میزان تقاضا برای بنزین در آمریکا افزایش خواهد یافت. این در حالیست که هفته‌های متوالیست هیچ افزایشی در ذخیره سازی بنزین در آمریکا به ثبت نرسیده است.

تحریم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت روسیه می‌تواند حدود ۳ میلیون نفت خام روسیه را از بازار انرژی خارج کند، اتفاقی که بی شک می‌تواند حداقل برای میان مدت بازار عرضه را دچار اختلال نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار