فعالی گفت: بسته‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران آماده است و برای حمایت همه جانبه از آن ها باید تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری همکاری کنند.

فریدون فعالی در نشست تخصصی گردشگری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان گفت: بسته‌های متنوع گردشگری برای سرمایه‌گذران آماده است و برای حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذران، باید تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری همکاری و مشارکت لازم را با این اداره‌کل داشته باشند؛ زیرا میراث‌فرهنگی با توجه به چالش‌های درونی و بیرونی به تنهایی نمی‌تواند این مهم را به انجام رساند.

او می‌گوید: برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی کرمان، نیازمند به سرمایه‌گذار علاقه‌مند هستیم و در این زمینه حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان متاسفانه زنجیره ارزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی کرمان معیوب است و این استان باید با توجه به داشتن ۶ شهر ملی و یک شهر جهانی صنایع‌دستی به جایگاه واقعی خود در این زمینه برسد.

او با انتقاد از این موضوع که این استان با توجه به داشته‌های صنایع‌دستی از وجود موزه بی‌بهره است، گفت: زمینی برای اجرای موزه در شهر کرمان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه بدون هماهنگی با این اداره‌کل، این زمین به دستگاه دولتی دیگر واگذار شد.

فعالی گفت: بسته‌های متنوع تاریخی برای سرمایه‌گذاری از کاروانسرا تا خانه‌های تاریخی تهیه شده است که آماده واگذاری به بخش خصوصی است و تعدادی از بنا‌های مذکور در مالکیت این اداره‌کل نیستند که با مشارکت دستگاه‌های مرتبط آن‌ها را هم واگذار خواهیم کرد.

او می‌گوید: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند را با کمک تسهیلگران حمایت و هدایت کرده و تا مرحله بانک راهنمایی خواهیم کرد که امیدواریم بانک‌ها هم با آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان و ثبت جهانی ۷ اثر گفت: با توجه به این همه ظرفیت، متاسفانه استان کرمان مقصد گردشگری نیست که امیدواریم با تهیه سند جامع گردشگری، چالش‌های پیش رو را به مزیت تبدیل کرده و به اهداف کلان در زمینه توسعه همه جانبه صنعت گردشگری استان کرمان برسیم.

او می‌گوید: صنعت گردشگری جزو محور‌های توسعه کشور‌های مختلف دنیا قرار گرفته است و در حال حاضر صنعت گردشگری به صنعت خودروسازی تنه زده و اقتصاد کشور‌های را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گفته فعالی باید در بازار‌های گردشگری حضور پیدا کنیم و با فرصت‌های گردشگری که داریم سایر کشور‌ها را به رقابت دعوت کنیم و استان کرمان، ظرفیت رقابت با بسیاری از کشور‌های مختلف دنیا را دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری می‌تواند به این هدف نزدیک شود.

او گفت: ایجاد جاذبه در کنار زیرساخت‌های گردشگری و همچنین برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف می‌تواند به ماندگاری گردشگران کمک کند که شهرستان‌های مختلف این استان با توجه به داشته‌هایشان این جشنواره را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار