جشن برداشت میوه شهرستان ساوجبلاغ روز پنجشنبه ۲۳ تیر، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه سهیلیه برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ نظرآباد طالقان و چهارباغ  گفت: شهرستان ساوجبلاغ مهمترين شهر استان در زمينه توليد محصولات باغي است كه سالانه هزاران تن انواع محصولات باغي در آن توليد و روانه بازار مصرف مي شود.

آقای علی حدادی گفت: ساوجبلاغ قطب کشاورزی البرز و کشور است، ولی سودجویان در حال گرفتن این فرصت از شهرستان هستند و باید با ایجاد شرایط و حمایت از کشاورزان مانع از تغییرکاربری اراضی کشاورزی شویم.

او گفت: به همین منظور مجلس یازدهم قوانین مورد نیاز کشاورزی از جمله خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قانون رفع موانع تولید بخش کشاورزی، سنددار کردن اراضی کشاورزی را مصوب نموده و دولت مردان موظف هستند به قانون‌های مصوب شده عمل نمایند.

نماینده مردم شهرستان ساوجبلاغ نظرآباد طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی می گوید: یکی از مهره‌های مفقوده بخش کشاورزی پهنه بندی آن است که از جهادکشاورزی البرز انتظار می‌رود به این موضوع اهتمام ورزیده و نقشه راه پهنه بندی و اراضی غرب استان تعیین تکلیف و آمایش سرزمین استان اصلاح گردد.

آقای حدادی گفت: در گذشته امور آب منطقه‌ای وظایف خود را به خوبی انجام نداده و امروز کشاورزان با مشکل مواجه شده‌اند.

او  گفت: امور آب موظف است چاه های مجاز کشاورزان را که سال ها قبل حفر شده اند شناسنامه‌دار نموده و چاه های غیرمجاز ویلاها را مسدود نمایند.

آقای حدادی می گوید: با توجه به ظرفيت هاي مطلوب و بسترهاي مناسب شهرستان در زمينه توليد محصولات کشاورزی، نیاز است مدیران مشکلات را در کف جامعه ببینند و نسبت به حل مشکلات کشاورزان گام بردارند.‏

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ با ۶ هزار و ۱۶۱ هکتار اراضی زراعی و ۸ هزار و ۴۳۳ هکتار اراضی باغی سالانه به ترتیب ۷۴ هزار و ۱۵۹ تن و ۲۱۰ هزار تن محصول تولید می‌کند.

او گفت: در این شهرستان ۸۹ هکتار گلحانه وجود دارد که سالانه ۳هزار و ۷۳۵ تن توت فرنگی تولید می‌کند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ  ۲ تولید کننده ملی و ۱۷ نمونه استانی و ۳۰ نمونه شهرستانی در این شهرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.