رییس کل دادگستری استان کرمان برخورد مناسب با مردم، سعه صدر، دقت در کار قضایی و حفظ کرامت مراجعان به دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در نشست با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان زرند گفت: امروز همه وظیفه داریم تمام همت خود را برای خدمت به مردم به کار گیریم و این امر در دستگاه قضایی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

او با بیان این مطلب که دستگاه قضایی مرجع پیاده سازی عدالت در جامعه و استیفای حقوق مردم است، می گوید: براساس آیات قرآن کریم جایگاه قضاوت جایگاه جانشینی خداوند در روی زمین است و به نمایندگی خداوند در بین مردم قضاوت به حق انجام دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که شخص پیامبر همانگونه که مامور به نبوت و تبلیغ به توحید بوده اند، مامور به قضاوت بوده اند، گفت: قضاوت کار بسیار مهمی است و اجر بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: کار قضایی و حساسیت این حوزه تنها مربوط به قضات نیست و از آنجایی که اولین برخورد مردم با کارمند دادگستری است، انتظار می‌رود تمامی شئوناتی که از سوی قضات باید رعایت شود از سوی کارکنان دستگاه قضایی مورد توجه قرار گیرد.

او می گوید: کارکنان دستگاه قضایی باید جایگاه این دستگاه را به رسمیت بشناسند و باید با رفتار و گفتار خود اعتماد مردم را به دستگاه قضایی جلب کند تا این دستگاه از سوی مردم نیز به رسمیت شناخته شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان خطاب به کارکنان قضایی و اداری تاکید کرد: مسئولیت و وظیفه ما آنچنان زیاد و با اهمیت است که نباید با مشکلات معیشتی گره بخورد.

حجت الاسلام  حمیدی گفت: مشکلات معیشتی و کمبود کادر اداری از مشکلات دستگاه قضایی است که تلاش می‌شود که این مشکلات کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه آفت قضاوت، تبعیت از هوای نفس است، گفت: تبعیت از هوای نفس در کار قضایی، خسران بزرگی در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار