حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنگره جهانی فدراسیون موسسات کتابداری سبب جهانی شدن ایده‌های نوین ایرانی در زمینه کتابخانه‌ها می‌شود.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که مهم‌ترین درگاه ارتباطی ملت‌ها و سرزمین‌های مختلف با یکدیگر، فرهنگ و زیرمجموعه‌های آن است. اساسا فرهنگ است که می‌تواند انسان‌ها را با عقاید و افکار گوناگون دور هم جمع کند و صدا‌های مختلف را به مثابه یک ارکستر منظم چندزبانه در کنار نگاه دارد تا از تلفیق این صدا‌های زیر و بم، یک هارمونی دلپذیر را خلق کند.

به زودی قرار است هشتاد و هفتمین کنگره جهانی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) در شهرِ دوبلین و کشور جمهوری ایرلند برگزار شود. این رویداد مهم و اثرگذار در حوزه کتاب در جامعه فرهنگی جهان است.

ایده به وجود آمدن یک سازمان بین‌المللی در حوزه کتابداری نخستین بار در سال ۱۹۲۶ مطرح شد. جایی که در یک همایش که به مناسبت سالگرد انجمن کتابداران امریکا در آتلانتا و فیلادلفیا برگزار شده بود، کتابداران و تصمیم‌گیرندان حوزه کتابخانه‌های عمومی در آمریکا، از لزوم به راه اندازی یک نهاد تصمیم‌گیرنده در این زمینه در فضای بین‌المللی سخن به میان آوردند و این راه را ادامه دادند.

امسال هشتاد و هفتمین کنگره جهانی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایفلا به صورت حضوری در دوبلین، از ۲۶ تا ۲۹ جولای ۲۰۲۲ برابر با ۴ تا ۷ مرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنگره جهانی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری اتفاق ارزشمندی است که سبب جهانی شدن ایده‌های ایرانی در زمینه‌ کتابخانه‌ها و همچنین ورود ایده‌های نوین فضای اداره کتابخانه‌ها به ایران خواهد شد.تعامل میان فرهنگ ایران و فضای بین‌المللی همیشه اتفاقات مثبت بسیاری را در پی داشته است که نتایج آن در سالهای گذشته و در موارد متعدد، امروز پیش روی ماست. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.