مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان فارس خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: در صورت رعایت ضوابط و محاسبه سود منطقی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این فروشگاه‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی در تنظیم و تعدیل قیمت در بازار داشته باشند، اما در موارد متعددی مشاهده شده که با سودجویی و سوءاستفاده از اعتماد مردم، کالاهایشان را گران‌تر فروخته و سود‌های کلانی به جیب زده اند.

او گفت: سابقا برخی از این فروشگاه‌ها با تبانی تولیدکنندگان نسبت به درج قیمتی بالاتر از قیمت بازار بر روی کالا اقدام کرده و از این ترفند برای گرانفروشی بهره می‌بردند که با الزام تولید کنندگان به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر روی کالا، تا حدود زیادی از این تخلفات کاسته شده است.

سالاری از تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، نظارت بر این فروشگاه‌ها تشدید شده و پرونده‌های متشکله در خصوص تخلفات آن‌ها نیز با جدیت رسیدگی و در مواردی حکم پلمپ و نصب پارچه برای آن‌ها اعمال و اجرا شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: عمده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط گزاراشات مردمی کشف و منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.

او گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای مردم جهت خرید‌های اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعزیرات حکومتی استان با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت، بطور مستمر فعالیت‌های این فروشگاه‌ها را خصوصا در حوزه کالا‌های اساسی رصد کرده و پروند‌های تخلفاتی که در این رابطه تشکیل شده نیز در راستای اثربخشی هر چه بیشتر، با اعمال مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش ۵ برابری جرایم نقدی، رسیدگی و مجازات اشد برای متخلفان اعمال شده است.

سالاری از شهروندان تقاضا کرد چنانچه شکایتی از وقوع هرگونه تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند مراتب را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا مراتب توسط بازرسین بررسی، و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار