مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان همدان پرداخت می‌شود.

یوسف شعبانی گفت: این مقدار تسهیلات در سال جاری برای ایجاد واحد‌های تولیدی اشتغالزا در مناطق روستایی استان همدان در قالب توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

همچنین با استفاده از اعتبارات و تسهیلات موجود، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های (برنامه‌های ملی و استانی) مرتبط با ایجاد اشتغال روستایی در این استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

او گفت: یکی از برنامه‌های محوری دولت برای ایجاد اشتغال روستایی، اجرای طرح توسعه اشتغال در این مناطق با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد واحد‌های کسب و کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال واحد‌های تولیدی در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت تسهیلات اشتعال زایی پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات در حوزه اشتغال و توسعه مناطق روستایی در قالب مشاغل خانگی و از محل‌های تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ نهاد‌های حمایتی پرداخت می‌شود.

به گفته شعبانی، متقاضیان در این بخش‌ها می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌های تعریف شده، از تسهیلات دولتی مرتبط با ایجاد کسب و کار بهره‌مند شوند.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی و نطارتی و مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه بخش پیش، حین و بعد از دریافت تسهیلات اقدام به اعمال نظارت برای راستی آزمایی نحوه هزینه کرد تسهیلات می‌کنند و چنانچه در مواردی تسهیلات در محل مورد نظر هزینه نشده باشد، با اعمال نظارت دقیق این تسهیلات بازگشت یا با نرخ شناور سود آن‌ها محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر ارائه آمار‌های دقیق و مستند در حوزه اشتغال، تصریح کرد: نقد فضای کسب و کار استان در قالب یک طرح جامع تهیه و ارائه شده است که به عنوان یک برنامه و اولویت اصلی مورد توجه قرار دارد.

تشکیل میز خدمت در شهرک‌های صنعتی استان همدان و حضور و بازدید مستمر از این مراکز با هدف تعامل و ارتباط گیری با جامعه کارگری و کارفرمایی و بررسی بدون واسطه مشکلات این قشر از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی در سال جاری است.

شعبانی می گویدبرنامه جامع مدیریت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با سه رویکرد کوتاه، میان و بلند مدت تهیه شده که تافعالیت ها، اقدامات و کار‌های مربوطه براساس این برنامه جامع عملیاتی و اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.