معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: چندین طرح اشتغال‌زایی به ارزش۲۸۲ میلیارد تومان در مناطق روستایی استان در دست اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- ظاهر پورمجاهد در کارگروه اشتغال استان همدان گفت: در حوزه ایجاد اشتغال روستایی، ۱۶۰ میلیارد تومان طرح نیمه کار از قبل داریم و چندین طرح جدید نیز با اعتبار ۱۲۲ میلیارد در دست اجراست که هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند.

او گفت: به دستور استاندار، جلسه کارگروه اشتغال استان همدان هفته آینده با مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه به صورت دقیق و بدون تعارف برگزار می‌شود و مدیران باید طرح و برنامه‌های خود و همچنین اقدامات انجام شده برای تسریع در اجرای این طرح‌ها را به صورت شفاف گزارش کنند.

پورمجاهد گفت: برای پیشبرد اهداف، مدیریت دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها، باید جدیت و تحرک ویژه‌ای در حوزه کارشناسی امور به کار گیرند و بانک‌های استان نیز بر اساس شیوه نامه ها، باید تا ۱۵ روز آینده طرح‌های ارائه شده را تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، ۱.۵ برابر سهمیه تعیین شده خود طرح کارشناسی به بانک معرفی کنند.

به گفته وی، در حوزه جذب اعتبارات اشتغال زایی روستایی، کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۸۹ درصد و اداره کل بهزیستی با ۵۰ درصد بیشترین میزان اعتبارات اختصاصی را جذب کرده اند که قابل تقدیر است.

پورمجاهد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان در راستای جذب اعتبارات مربوطه نیاز به تحرک بیشتری دارند و باید در این راستا هرچه سریع به صورت جدی اقدام کنند.

او گفت: طرح‌های مختلفی با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سامانه‌های بانکی وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر این اعتبارات پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز طرح‌های مصوب خود را باید هرچه سریع‌تر به بانک‌های عامل معرفی کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.