مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان:

حدود ۲۰۰۰ نفر از روستائیان استان همدان آموزش‌های مهارتی دیدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی به هزار و ۹۴۴ نفر از اهالی روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وهب مختاران ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: به منظور توانمندسازی، ارتقای مهارت و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، هزار و ۹۴۴ نفر از روستائیان استان امسال از  دوره‌های آموزش‌های مهارتی  و فنی بهره‌مند شدند.

او اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف ایجاد اشتغال روستایی، ارتقای مهارت‌های فنی روستائیان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها برگزار شده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان به اینکه آموزش‌های مهارتی در ۹۲ دوره و ۷۷ روستای استان همدان به صورت مجازی و حضوری ارائه شده است، گفت: از مجموع روستاییان شرکت کننده در این دوره ها، هزار و ۳۵۷ نفر زن و ۵۸۷ نفر نیز مرد هستند.

وهب مختاران با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش روستایی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در قالب حرفه‌های پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه ارائه شده است.

او ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد مناطق روستایی، افزود: با ارائه این آموزش‌ها علاوه بر توجه به گروه‌های حاشیه‌ای و روستائیان و نیز توانمند سازی و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر از جمله تسهیلات خوداشتغالی نیز فراهم می‌شود.

صدور ۱۸ هزار و ۴۴۰ گواهینامه فنی و حرفه‌ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین در خصوص عملکرد امسال این مرکز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار و ۴۴۰ گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای کارآموزان استان با کد بین المللی معتبر صادر شده است.

مختاران با بیان اینکه این گواهینامه‌ها در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی صادر شده، افزود: دراین مدت ۱۳ هزار و ۶۸۲ گواهینامه برای آقایان و چهار هزار و ۷۵۸ گواهینامه نیز برای بانوان صادر شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.