۶ هزار و ۸۰۶ سرباز وظیفه از ابتدای امسال در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار بیان کرد و گفت: دراین مدت آموزش‌های مهارتی در ۸۶ حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان ارائه شده است.

او ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و افزود: این دوره‌های آموزشی در ۹۳ کارگاه (محیط واقعی کار) و ۴۵ کارگاه ثابت و سیار ایجاد شده در پادگان و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیانکرد: این آموزش‌ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

 مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود، گفت: تعمیر کار سیستم نظارت تصویری (دوربین مداروبسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیر کار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری و نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته‌های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.

او افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان‌ها و یگان‌های نظامی، اقدامات موثری را در زمینه مهارت آموزی سربازان وظیفه استان همدان انجام دهد.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.