معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد رضا شهسواری فرجاد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: از این میزان تسهیلات پرداخت شده اعتباری افزون بر ۱۳۶میلیارد تومان از محل مکانیزاسیون، ۵۸ میلیارد تومان از محل خرید بذر برای سرمایه در گردش کشت‌های زراعی، ۴۵میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید و مابقی از سایر منابع پرداخت شده و تعداد هزار و ۸۲۸ طرح در استان همدان توانسته‌اند از این اعتبارات و تسهیلات استفاده کنند.

او افزود: هر سال تسهیلاتی با رقم‌های متنوعی را از منابع مالی شناسایی و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم و این سرمایه گذاری‌ها از طرح‌های کوچک تا طرح‌های بزرگ را در می‌گیرد که از منابع مختلف سرمایه آن تامین می‌شود.

شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه هر ساله به طور متوسط از ۱۰تا ۱۲ منبع اعتباری برای پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی استفاده می‌کنیم، عنوان کرد: در ارتباط با تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایر در سال ۹۵میزان دو میلیارد دلار پول را دولت از صندوق ذخیره ارزی کشور گرفت و تبدیل به پول کرد و با تامین این اعتبار آن را در اختیار تعداد بسیاری از واحد‌های تولیدی قرار داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جامعه هدف این اعتبار بیشتر اشتغال روستایی و عشایر و روستا‌های مناطق محروم بود که با نرخ سود پایین در اختیار متقاضیان قرار گرفت و باقی مانده این تسهیلات نیز امسال جذب شد و از این تسهیلات استفاده کردند.

شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه امسال تنها یک واحد در سطح استان همدان با دریافت سه میلیارد تومان از این تسهیلات استفاده کرد، ادامه داد: در سال‌های ۹۷،۹۶،۹۵به طور میانگین افزون بر ۱۴۰میلیارد تومان استان همدان از این تسهیلات استفاده کرده است.

اوبا بیان اینکه همدان با توجه به تنوع تولیدات و تنوع اقلیمی و پیشینه زمینه‌های خوبی را دارد تصریح کرد: استان همدان دارای چند محصول استراتژیک از جمله سیر، گردو، گندم و انگور بوده که برای تولید مناسب آن ظرفیت‌های خوبی را از سال‌ها گذشته داشته‌ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.