صالحی امیری:

ورزشکاران کمترین سهم را در مهاجرت دارند/ مشکلات جودوی ایران رفع شد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکاران کمترین سهم را در مهاجرت از کشور دارند.

 

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما در لوزان با ۲ هدف مهم حاضر شدیم، اول گسترش تعاملات برای کسب فرصت‌های جدید، دوم کاهش و رفع تهدیدها.

صالحی امیری درباره بازی های همبستگی کشور های اسلامی گفت: منهای نتایج بازی‌ها در قونیه حضور فعال تیم‌های ۵۷ کشور در کنار یکدیگر می‌تواند به همبستگی بیشتر کشور‌های اسلامی بسیار کمک کند و این همان دیپلماسی ورزشی است. در جلسه‌ای که با توماس باخ داشتیم او حمایت خود را از ورزش قهرمانی اعلام کرد.

در ۳ ماه اول سال ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم

صالحی امیری گفت: در ۳ ماه اول سال موفق شدیم ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم. ۱۵ میلیارد تومان هم منابع ارزی و ریالی برای تامین بلیت و اعزام هزینه شده و در تلاش هستیم تا در روز‌های آینده کمک‌های دیگری داشته باشیم تا فدراسیون‌های ورزشی ما مقتدرانه در قونیه و هانگژو حاضر شوند.

بر اساس تصویب هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بازی‌های هانگژوی چین قطعا در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

ورزشکاران کمترین سهم را در مهاجرت دارند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در بحث مربوط به مهاجرت ایرانی‌ها کمترین سهم مربوط به ورزشکاران است. با اصل مهاجرت مشکلی وجود ندارد، بلکه حضور ورزشکاران به عنوان لژیونر را یک فرصت می‌دانیم. تنها پناهندگی و رفتار سیاسی خارج از چارچوب ورزش مورد حساسیت است که در ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جامعه ورزش، آمار مهاجرین ما پایین است.

آمریکایی‌ها به خاطر رفتار سیاسی روادید صادر نکردند

صالحی امیری بیان کرد: این کاری که آمریکایی‌ها انجام داده و برای ورزشکاران ما روادید صادر نکردند نشان از رفتار سیاسی آن‌ها است و در چند روز آینده اعتراض رسمی خودمان را به صورت کتبی به کمیته بین المللی المپیک اعلام می‌کنیم. البته بخشی دیگر از دلیل صادر نشدن روادید، بر اساس اطلاعاتی که داریم به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها بوده است.

هیچ رویداد کتبی و شفاهی در خصوص انتخابات سوارکاری به دست ما نرسید

صالحی امیری گفت: درباره انتخابات سوارکاری هم باید عرض کنم که چون لغو رویداد مربوط به سوارکاری به صورت کتبی و شفاهی به کمیته ملی المپیک اعلام نشده بود به همین دلیل طاهریان در انتخابات سوارکاری شرکت کرد. در فرایند قبل حین و بعد از انتخابات سوارکاری ورود نداشتیم. این سوال باید از وزارت ورزش و معاونت قهرمانی پرسیده شود.


بیشتر بخوانید


جودو هیچ مشکلی برای حضور در مجامع انتخاباتی ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از نظر ما جودو در همه مجامع می‌تواند شرکت کند، زیرا در دادگاه حکمیت ورزش به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است. در خصوص فدراسیون‌ها نیز رئیس و یا عضو هیئت رئیسه منتخب مجمع می‌تواند در مجمع کمیته شرکت کند. فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، حق شرکت در انتخابات را ندارند. در همین سفری که به لوزان داشتیم به ما گفتند روسایی که رای مجمع را دارند یا عضو هیئت رئیسه که منتخب مجمع باشد می‌توانند در انتخابات کمیته باشند، اما باید از این مدت ۶ ماه گذشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: همچنین با عبور از چالش جودو ادعا می‌کنیم که مشکلات به صفر رسیده و در نهایت شاهد حضور جودوکارانمان در پاریس روی سکو هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار