سرپرست اجرای احکام قم بر استفاده از اهرم‌های قانونی در دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب تاکید کرد.

رحیمی در جلسه بررسی راهکار‌های جمع آوری و دستگیری محکومان متواری که با حضور نهاد‌های مسئول و به همت واحد نظارت بر زندان‌های قم در دادسرا برگزار شد، گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهاد‌های مرتبط مانند نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی بسیج، ثبت احوال، شورای هماهنگی بانکها، مخابرات، آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غائب بهره می‌بریم.

سرپرست اجرای احکام کیفری استان قم بر لزوم برخورد قاطع با محکومان و اجرای سریع و صحیح احکام منطبق با موازین قانونی تأکید کرد و گفت: اسامی محکومان متواری به طور مستمر استعلام می‌شود و در راستای محدود کردن ارائه خدمات به آن‌ها لیست محکومان به دفاتر خدمات پلیس ۱۰+، ثبت احوال و دفاتر اسناد رسمی، بانک‌ها و مخابرات ارائه و دستورات قضایی لازم صادر می‌شود.

رحیمی استمرار جلسات هماهنگی نهاد‌های مسئول و مشارکت موثر آن ها، راه اندازی سامانه استعلامات و تهیه بانک اطلاعاتی محکومان متواری و اتصال سامانه‌های قضایی به بانک‌ها و ثبت احوال و ناجا را در اجرای بهتر این طرح با هدف اثر بخشی مجازات‌ها و افزایش تبعات متواری شدن محکومان و زندانیان را با اهمیت دانست و گفت: در خصوص زندانیانی که سابقه غیبت دارند، برای اخذ تأمین و اعزام به مرخصی آنان در مدت محکومیت سختگیری‌های مضاعفی صورت می‌گیرد.

در این جلسه خلأ‌ها و نواقص طرح و جوانب موضوع با همفکری نهاد‌های مسئول مورد بحث و بررسی قرار گرفت و محمدی قاضی ناظر بر زندان‌های قم دستورالعمل‌های لازم را برای تکمیل طرح جمع آوری محکومان متواری و اجرای دقیق و سریع احکام قضایی مصوب و ابلاغ کرد.

محکوم متواری شخصی است که به علت ارتکاب جرم به مجازات محکوم و حکم غیابی لازم الاجرا برای او صادر شده است، اما تاکنون محل اختفایش شناسایی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار