رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سیر صعودی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد.

ارسلان سالاری در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به سیر صعودی ابتلا به کرونا در این استان، فعال‌سازی پایگاه‌های جامع سلامت شهری و روستایی و راه‌اندازی مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت جهت غربالگری و واکسیناسیون باید در دستور کار قرار بگیرد.

او همچنین از مردم خواست تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند و برای اطلاع از مراکز واکسیناسیون شهرستان خود به سایت واکسن دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

از ۱۱ تیر ماه تاکنون تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در گیلان رو به افزایش است.

طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه ۱۷ تیر ماه اعلام کرد: در استان گیلان؛ وضعیت کرونایی لاهیجان نارنجی شد.

۴ شهرستان (املش، رضوانشهر، سیاهکل و صومعه سرا) در وضعیت زرد قرار گرفتند.

شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، تالش، رشت، خمام، شفت، رودبار، رودسر، لنگرود، فومن و ماسال نیز در گیلان در وضعیت آبی هستند.

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در استان گیلان شهرستان قرمز کرونایی نداریم.

در تعریف رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها آمده است:

وضعیت قرمز: خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی: پرخطر، وضعیت زرد: خطر متوسط و وضعیت آبی: کم خطر.


بیشتر بخوانید


ضرورت استفاده از ماسک در فضا‌های باز و سرپوشیده

سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز روز گذشته اعلام کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری ها، سرپایی‌ها بر ضرورت استفاده از ماسک در کلیه فضا‌ها چه باز و چه سر پوشیده در شهر‌های قرمز و نارنجی تأکید می‌شود.

به گفته عباس شیراوژن، همچنین استفاده از ماسک در شهر‌های آبی و زرد در نقاط سرپوشیده یا پرازدحام و پرتردد ضروری است.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا

تزریق واکسن یادآور کرونا را جدی بگیریم

او می‌گوید: تزریق نوبت یادآور واکسن در کشور‌های مختلف باعث کاهش موارد ابتلا به کرونا شده است و برعکس کشور‌هایی که پوشش واکسن کاملی داشتند، ولی زمان زیادی از تزریق واکسن کرونا گذشته مجددا موارد ابتلا در آن‌ها فراوان گزارش شده است.

بر اساس اعلام کارشناسان بهداشت و درمان؛ علاوه بر واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.