سیداحمدرضا بنیلوحی گفت: برنامهریزی مهمترین رکن آموزش متوسطه است.
معیار و ملاک ارزیابی و سنجش عملکرد آموزش و پرورش، حوزه آموزش متوسطه است و شاخصهایی از قبیل امتحانات نهایی، کنکور، تعداد مقامهای المپیادی و …. مورد ارزیابی قرار میگیرد.
او میگوید: رویکرد فعلی آموزش و پرورش، تربیتی و فرهنگی است و معتقدیم که این موضوع حائز اهمیت است، اما در این میان نباید از امر غافل شد.
معیار ما سند تحول بنیادین است و در این زمینه سعی داریم با تدوین برنامهای در افق ۱۴۰۴، این سند را در پایینترین رده آموزش و پرورش یعنی مدرسه اجرایی کنیم.
به گفته بنیلوحی مهمترین برنامه ما در حوزه آموزش متوسطه، توزیع متوازن رشتهای در دوره دوم متوسطه است چرا که قرار بوده ما در سال ۱۴۰۴ به نسبت ۵۰ درصد فنیحرفه و کار و دانش و ۵۰ درصد به نظری دانشآموزان را هدایت کنیم که در این مسر تا کنون فقط ۳۶ درصد دانشآموزان در کشور به رشتههای فنی گرایش پیدا کردهاند.
در استان وضعیت ما بهتر است چرا که ۴۳ درصد دانشآموزان به رشتههای فنی حرفهای گرایش پیدا کردهاند؛ البته در این میان برخی مناطق ما به ۶۰ درصد توسعه آموزش فنی نیز دست پیدا کردهاند.
او میگوید: امروز در رشتههای نظری نیز تمایل بیشتر دانشآموزان به سمت رشتههای تجربی و ادبیات است و رشتههای ریاضی و معارف تعداد کمتری داوطلب دارند.
از هر ۱۰۶ نفری که در رشته تجربی امسال کنکور دادند، فقط یک نفر میتواند وارد رشتههای پزشکی و پیراپزشکی شود.
بنی لوحی گفت: در رشتههای فنی، باید رشتهها به روز رسانی شود و در زمینه توانمندسازی مدیران و معاونان آموزشی و فنی باید اقدامات جدی صورت گیرد.
شعار امسال پروژه مهر، نصیب مهر رضوی است تا با استعانت از امام رضا (ع)، سال تحصیلی را آغاز کنیم.
بنیلوحی درباره بحث هدایت تحصیلی نیز گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و معتقدیم این هدایت تحصیلی، فرآیندی است که باید از دوره ابتدایی آغاز شود و برخی نواحی و مناطق اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادهاند.
به گفته او ارزشیابی آغازین امسال در نیمه اول مهرماه برگزار خواهد شد که شیوه نامه آن ارسال خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در صدد هستیم آزمونهای پیشرفت تحصیلی را احیا کنیم.
بنی لوحی میگوید: یک پژوهشسرای ویژه رشتههای فنی و حرفهای با رویکرد دانش بنیان ایجاد شده است.