استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: همکاری خوب مشترکان بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری این استان در مدیریت مصرف برق باعث عبور موفق و بدون تبعات پیک تابستان، تاکنون شده است.

 روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان وبلوچستان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبری عبور از پیک مصرف برق سیستان و بلوچستان گفت: اعمال مشوق‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مناسب و مشارکت مردمی به گونه‌ای بوده، که علاوه بر کسب رضایت عمومی در سطح ملی باعث قرارگیری این منطقه در محدوده سبز رعایت مصرف برق کشور شده است.

او به ظرفیت بی نظیر سیستان و بلوچستان در بخش نیروگاهی و تولید انرژی گفت: داشتن باد و خورشید به عنوان دو ظرفیت مهم تولید انرژی تجدیدپذیر، مرزی بودن و همجواری با دریا، سه بخش مهم جهت توجه و سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان به طرح توسعه نیروگاهی چابهار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی در این استان باعث می‌شود، ضمن تامین برق مطمئن برای استان و کشور، در بخش صادرات انرژی به کشور‌های افغانستان و پاکستان نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

او به احداث سه نیروگاه ۴۲ مگاواتی در استان گفت: اولین نیروگاه ۴۲ مگاواتی، ابتدای مرداد ماه سال‌جاری وارد مدار خواهد شد.

مدرس خیابانی گفت: سهم مصرف برق صنعتی در سیستان و بلوچستان ۳.۵ درصد است که اگر خواهان طی کردن مسیر توسعه هستیم باید این عدد افزایش یابد.

او به ناوگان مجهز خودرویی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  گفت: این شرکت یکی از مراکز پیشرو در زمینه استفاده از تجهیزات الکترونیکی در بخش ناوگان خودرویی است که ضمن پایش عملکرد پرسنل، باعث تسریع در امر خدمت‌رسانی به مردم این منطقه می‌شود.

اضافه شدن ۶ دستگاه بالابر جدید به ناوگان خودرویی توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم نسبت به رونمایی و تحویل ۶ دستگاه خودرو بالابر به شهرستان‌های مختلف این استان گفت: به جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر و تسریع و سهولت اقدامات عملیاتی، این تعداد دستگاه با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تحویل امور شهرستان‌های مختلف استان شد.

خلیل عوض‌زاده  گفت: هیچگونه محدودیت مصرف برق تاکنون در استان انجام نشده است و  بر اساس تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف و با مشارکت بخش‌های مختلف، سقف تعیین شده مصرف برق کنترل شد و هیچ گونه محدودیت مصرف برقی تاکنون، نداشته‌ایم.

او گفت: روز‌های گرمی پیش رو داریم و  لزوم همکاری و رعایت مصرف توسط مشترکان سیستان و بلوچستانی تا پایان پیک تابستان، مهم و ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار